جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



چگونه اشتهای خود را کنترل کنیم

چگونه اشتهای خود را کنترل کنیم

image_13941125276286

متخصصان علم تغذیه به این موضوع اشاره کرده اند که استرس و گاهی عصبانیت و خستگی افراد را به سمت خوراکی های مضر سوق می دهد در این مطلب به بیان این که چگونه اشتهای خود را کنترل کنیم .

در حالی که خستگی یا استرس می‌تواند هوس خوراکی‌های ناسالم و هله‌هوله‌های مضر را ایجاد کند، راه‌هایی هم وجود دارند که شما را از این مخمصه بیرون می‌آورند. این راه‌ها ممکن است که در ظاهر متناقض به نظر برسند، اما کمی انرژی صرف کردن می‌تواند واقعا به شما کمک کند.

 تمرین یوگا، تمرینات بدن‌سازی و حتی ۱۰ دقیقه قدم زدن می‌تواند نقش موثری در سرکوب این هوس‌های آزاردهنده و مخرب داشته باشد و واقعا به افراد کمک کند. دور از دسترس قرار دادن غذاها یا حذف خوراکی‌های مضر از آشپزخانه هم می‌تواند موثر باشد. به نظر متخصصان دانشگاه کورنل، دیدن غذاها باعث می‌شود که هوس غذایی بیشتر شود و مقاومت فرد کاهش پیدا کند.

محققان دانشگاه پوردو معتقدند که اضافه کردن پروتئین‌های سالم به هر وعده غذایی، به مقابله با گرسنگی کمک می‌کند. آنان در یکی از مطالعات‌شان، از ۴۶ خانم خواستند که ۳۰ یا ۱۸ درصد از کالری مصرفی‌شان را با پروتئین‌ها پُر کنند و به بررسی تاثیر این حجم از پروتئین‌ها پرداختند. نتایج نشان داد خانم‌هایی که پروتئین بیشتری می‌خورند، احساس رضایتمندی بیشتری از غذا دارند و کمتر گرسنه می‌شوند. به علاوه این‌‌که در طول ۱۲ هفته، توده بدون چربی خانم‌هایی که پروتئین بیشتری مصرف می‌کردند، افزایش پیدا کرد.

پزشکین : چگونه اشتهای خود را کنترل کنیم

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)