افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چه عواملی در بارداری باعث سقط جنین

  • درطول بارداری با نظارت پزشک ورزش‌های سبک برای افزایش توان زایمان طبیعی و محکم شدن پرده شکمی استفاده کنند، خواب به اندازه داشته باشند، هرگونه سابقه ابتلا به بیماری درخود و اقوام را به اطلاع پزشک برسانند، از داشتن استرس خودداری کنند.

 

کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مادرانی که در دوران بارداری مواد غذایی بیش از حد می‌خورند و این تصور اشتباه را دارند که جنین به این ترتیب بهتر رشد می‌کند، ناخواسته فرزند خود را در معرض خطر ابتلا به این بیماری‌های مرگبار قرار می‌دهند
براساس پژوهش ها، جنین اگر رشد غیر طبیعی و بیش از حد داشته باشد در سال‌های آینده دچار بیماری هایی، چون قند و فشارخون بالا، چربی خون و چاقی می‌شود.
کارشناسان موسسه ملی سلامت (National Institutes of Health) این یافته‌ها را با پژوهش برروی بیش از ۲۸۰۰ مادر باردار آمریکایی در بازه زمانی سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ به دست آورده اند. چاقی جنین و اضافه وزن در زمان بارداری می‌تواند سبب زایمان زودرس، سختی زایمان طبیعی مادر و بالارفتن درصد نیاز به جراحی سزارین، خونریزی بیش از اندازه و بالارفتن فشارخون در زمان زایمان و نیز ومشکل در بازگشت به وزن قبل از بارداری درمادر شود

به ویژه پس از زایمان مادر به دلیل شیردهی باید مواد مغذی کافی مصرف کند و نمی‌تواند یک رژیم غذایی بسیار سنگین بگیرد به همین دلیل مادرانی که اضافه وزن زیاد دردوران بارداری دارند پس از زایمان با چاقی مواجه می‌شوند؛ براساس آمار‌ها تنها درسال ۲۰۱۴ بیش از ۵۰ درصد از زنان باردار آمریکایی دچار افزایش وزن غیرطبیعی بوده اند.

کارشناسان براین اساس به مادران باردار توصیه می‌کنند نظارت دقیقی بروزن خود داشته باشند وبه طور منظم خود را وزن و آن را یادداشت کنند، از مواد غذایی سالم شامل انواع میوه و سبزی‌های تازه، پروتئین حیوانی کم چرب، ماهی و آبزیان دریایی، حبوبات، غلات، دانه‌های آجیل، شیر و مواد لنبی استفاده کنند.

درطول بارداری با نظارت پزشک ورزش‌های سبک برای افزایش توان زایمان طبیعی و محکم شدن پرده شکمی استفاده کنند، خواب به اندازه داشته باشند، هرگونه سابقه ابتلا به بیماری درخود و اقوام را به اطلاع پزشک برسانند، از داشتن استرس خودداری کنند، فست فود و مواد غذایی فرآوری شده مصرف نکنند و به اندازه غذا بخورند تا سلامت آن‌ها و جنین حفظ شود.

 

 

منبع : بهداشت نیوز

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *