افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

از چه سنی می توان به کودکان داروی گیاهی داد

118462143730112

  • فلسفه من در رابطه با به کارگیری داروهای خانگی و درمان هومیوپاتی این است که آسیبی به کودک وارد نشود. فلسفه‌ای که با سوگند بقراط سازگار است. بسیاری از داروهای خانگی کمک چندانی به کودک نمی‌‌کنند یا کلا بی‌اثر هستند.

تصمیم‌گیری درباره اینکه چه موقع می‌توانید از داروهای خانگی برای درمان کودکان استفاده کنید با یک متخصص اطفال است. هر پدر و مادری حداقل یک بار از داروهای خانگی برای درمان فرزندشان استفاده کرده‌‌اند. با این حال، چه به داروهای خانگی معتقد باشید و چه نه، مجموعه بزرگی از وب‌سایت‌ها، کتاب‌ها و دوره‌های آموزش آنلاین در رابطه با این موضوع در دسترس است. وجود این همه منبع در رابطه با داروهای خانگی نشان می‌دهد که بسیاری از والدین نه تنها به این شیوه درمانی باور دارند، بلکه به شکلی فعال از داروهای خانگی برای درمان فرزندشان استفاده می‌کنند.
اما اخیرا داستان‌های ترسناک و هشداردهنده زیادی در این باره مطرح شده است؛ مثل آن پدر و مادر کانادایی که باعث شدند فرزند خردسال‌شان به دلیل ابتلا مننژیت جانش را از دست بدهد، چون به جای بردن او به بیمارستان سعی کرده بودند با داروهای خانگی او را درمان کنند. اما با گذاشتن یک کیسه پلاستیکی در بالای سر کودک باعث خفگی او شدند. هر روزه کودکان بیشتری به دلیل سهل‌انگاری والدین در به‌کارگیری داروهای خانگی دچار آسیب‌های جبران‌ناپذیر می‌شوند.
برای آگاه‌سازی والدین در این مقاله با دو متخصص کودکان صحبت کردیم. در ادامه شما را با نظریات این دو متخصص بیشتر آشنا می‌کنیم:
۱. پزشک سنتی
دکتر جوزف گیگانته، از اساتید طب اطفال در دانشگاه واندربیلت و پزشک بیمارستان کودکان مونرو کارل جونیور در واندربیلت است. از او پرسیدیم وقتی پای درمان کودکان با استفاده از داروهای خانگی به میان می‌آید، شما کدام روش را می‌پسندید؟
«فلسفه من در رابطه با به کارگیری داروهای خانگی و درمان هومیوپاتی این است که آسیبی به کودک وارد نشود. فلسفه‌ای که با سوگند بقراط سازگار است. بسیاری از داروهای خانگی کمک چندانی به کودک نمی‌‌کنند یا کلا بی‌اثر هستند. با این حال، اگر پدر و مادر احساس می‌کنند که یک داروی خانگی خاص آسیبی به کودک نمی‌زند، مشکلی با آن ندارم. وضعیت دومی وجود دارد که بیشتر نگران‌کننده است. این زمانی است که پدر و مادر به انتخاب خود از یک درمان طبی موثر سر باز زده و به جای آن به سراغ درمان خانگی می‌روند که احتمال دارد بی‌اثر باشد و درمان کودک را به تاخیر بیاندازد یا حتی به او آسیب زده و باعث مرگ او شود.»
به نظر شما چه علائم و نشانه‌هایی در خانه قابل درمان‌اند؟
«علائم و بیماری‌های بی‌خطر زیادی وجود دارد که والدین می‌توانند آنها را در خانه درمان کنند. شایع‌ترین این بیماری‌ها سرماخوردگی است که والدین می‌توانند با مراقبت از کودک در خانه او را به راحتی درمان کنند. اگر کودک فقط علائم شایع سرماخوردگی مثل احتقان، سرفه، آبریزش بینی، عطسه، گلودرد و تب را دارد، جای نگرانی نخواهد بود. تب هم در خانه قابل درمان است. بسیاری از والدین در مواجهه با تب نگران می‌شوند، اما تب واکنش بدن به عفونت است و راهی است که بدن برای مبارزه با عفونت در پیش می‌گیرد. دادن تایلنول یا ایبوپروفن به کودک کمک می‌کند که از تب خلاص شود و احساس بهتری داشته باشد. اسهال و استفراغ هم از نشانه‌های رایج سرماخوردگی در کودکان هستند که در خانه قابل درمان‌اند. در این شرایط سعی کنید کودک را به نوشیدن مایعات بیشتر تشویق کنید تا همیشه هیدراته بماند.»
به نظر شما آیا بیماری و نشانه خاصی وجود دارد که والدین نباید در خانه درمان‌ کنند؟
«بله. تب بالای ۳۸ درجه در نوزادان کمتر از ۳ ماه نباید در خانه درمان شود. تب ممکن است نشانه یک عفونت حاد باکتریایی باشد. اگر تب با سردرد شدید و سفت شدن گردن همراه باشد، احتمال دارد کودک به مننژیت مبتلا شده باشد. به علاوه، در صورتی که تب شدید بیش از ۵ روز ادامه داشته باشد، والدین باید کودک را نزد دکتر ببرند. کودکی که مشکل تنفسی دارد و لب‌هایش حین نفس کشیدن به رنگ آبی در می‌آیند، باید سریعا معاینه شود. همچنین، کودکانی که اسهال و استفراغ دارند و نوشیدنی مصرف نمی‌کنند، ممکن است به سرعت آب بدن‌شان را از دست بدهند. این کودکان باید هر چه سریع‌تر زیر سرم بروند.»

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *