افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چه سنی برای ارتودنسی مناسبتر است؟

اوایل نوجوانی؛ بهترین زمان برای انجام درمان ارتودنسی

به گزارش پزشکین به نقل از ایرنا؛ روز دوشنبه ایرنا از انجمن دندانپزشکان عمومی ایران، دکتر محسن شیرازی در ارتباط با موضوع ارتودنسی اظهار داشت: بهترین زمان برای معاینه اولیه ارتودنسی قبل از پایان رشد کودکان به ویژه در مواقعی است که ناهنجاری فک و دهان وجود دارد و اگر بخواهیم هدایت رشد دندان ها را در مسیر طبیعی قرار دهیم بهترین زمان موقعی است که فاکتورهای رشد هنوز وجود دارند.
دبیر مشاوره علمی دوازدهمین کنگره دندانپزشکان عمومی ایران با بیان اینکه زمان پاپان رشد در دختران و پسران متفاوت است، افزود: به طور کلی اواخر تبدیل شدن دندان‌های شیری به دائمی و اوایل نوجوانی بهترین زمان برای انجام معاینه ارتودنسی به شمار می‌رود.
شیرازی گفت: هدف از انجام ارتودنسی بازگرداندن عملکرد طبیعی مجموعه دندان، فک و صورت است؛ بنابراین همه این ناهنجاری‌ها می تواند منجر به ارتودنسی توسط دندانپزشک شود.
وی افزود: ناهنجاری‌های دندانی، فکی و صورت می‌تواند منجر به مشکلاتی در تنفس، بلع، جویدن و اختلال در گفتار شود یا زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار دهد.
دبیر مشاوره دوازدهمین کنگره دندانپزشکان عمومی ایران ادامه داد: هدف از ارتودنسی رفع مشکلات مجموعه‌ای از اختلالات در دندان، فک و صورت است و در واقع دندانپزشک تلاش می‌کند علاوه بر این مشکل، عاملی باشد تا اختلالات روانی ناشی از این مساله را برطرف سازد.
شیرازی با اشاره به اینکه شکاف کام و لب ناهنجاری‌های شدیدی در ناحیه دهان، فک و صورت ایجاد می‌کند، افزود: برگرداندن وضعیت صحیح این مجموعه به صورت اثربخش توسط دندانپزشک انجام می‌گیرد.
وی با اشاره به اینکه تاکنون علم ارتودنسی از جنبه‌های درمانی مورد توجه بوده است، گفت: این مساله در حوزه پیشگیری بیشتر حایز اهمیت است و اگر بتوانیم پیشگیری کنیم، شدت ضایعه که نیاز به ارتودنسی دارد را کاهش و یا از ایجاد آن جلوگیری می‌کنیم در حالی که درمان بسیار هزینه‌بر و زمان‌بر است.
دوازدهمین کنگره سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ۱۹ تا ۲۲ دی ماه سال جاری و به مدت ۴ روز در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *