افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چه زمانی لوزه کودک نیاز به جراحی دارد

1119666

  • در همه موارد فوق جراحی تحت بیهوشی عمومی صورت می گیرد. خونریزی در روش معمول نسبت به سایر روشها بیشتر است. استفاده از کوتر و لیزر خونریزی حین عمل را کاهش داده اما درد بعد از عمل در این دو روش بیشتر است.

هر انسانی سه جفت لوزه دارد که با تولید نوع خاصی گلبول سفید به ایمنی بدن در برابر میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا کمک می‌کنند.  در حالت عادی و در جریان سرما خوردگی‌ و عفونت‌ها، همه بافتهای لنفاوی بدن از جمله لوزه‌ها، افزایش فعالیت و بزرگی اندازه پیدا می‌کنند. بعد از جراحی لوزه نباید مواد غذایی سفت، گرم، خیلی سرد و پرادویه را به فرزندتان بدهید.آیا فرزندمان نیاز به جراحی لوزه دارد؟
سوال فوق ممکن است به ذهن شما نیز خطور کرده باشد و این سوالی است که هر روز از ما متخصصین گوش و حلق و بینی پرسیده می شود. در پاسخ باید گفت لوزه عضو مفیدی در بدن است که در سنین ۴ تا ۱۰ سالگی در سیستم ایمنی بدن نقش دارد. توجه داشته باشید که این عضو مفید در مواقع خاصی وجودش سلامت بدن را به خطر می اندازد و در صورتیکه برداشته نشود ضرر آن بیشتر از فایده اش برای بدن خواهد بود. اندازه ظاهری لوزه ملاک جراحی نیست، در صورتی که هریک از موارد زیر را در کودک خود دیدید به متخصص گوش و حلق و بینی باید مراجعه کنید و فرزندتان تحت معاینه و بررسی بیشتر قرار گیرد:
خرخر و تنفس دهانی حین خواب
قطع تنفس حین خواب برای چند لحظه
گلو درد مکرر و سرما خوردگی مکرر
تکلم و صدای تو دماغی (هیپو نازال)
عفونت مکرر یا مداوم گوش و یا هرگونه کاهش شنوایی در کودکان
ترشحات چرکی بینی و پشت حلق که به محض قطع آنتی بیوتیک مجددا شروع می شود
بوی بد دهان بخصوص اگر همراه با گلو درد مزمن باشد.

آیا روشهای متفاوتی برای جراحی لوزه وجود دارد؟
جراحی لوزه ها به پنج روش امکان پذیر است:
روش معمول با استفاده از ابزار جراحی
استفاده از کوتر برای جراحی لوزه ها
استفاده از لیزر برای جراحی لوزه ها
استفاده از coblation برای جراحی لوزه ها
استفاده از اسکالپل های اولتراسونیک برای جراحی لوزه ها

 

در همه موارد فوق جراحی تحت بیهوشی عمومی صورت می گیرد. خونریزی در روش معمول نسبت به سایر روشها بیشتر است. استفاده از کوتر و لیزر خونریزی حین عمل را کاهش داده اما درد بعد از عمل در این دو روش بیشتر است. استفاده از coblation و اسکالپل های اولتراسونیک درد و خونریزی را کاهش می دهد. coblation سرعت عمل بیشتری به جراح می دهد و زمان جراحی را کاهش می دهد.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *