افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چه زخم ها و بریدگی هایی رو باید پانسمان کرد ؟

چه زخم ها و بریدگی هایی رو باید پانسمان کرد ؟ 

28425158247738521372411245415814740236

 

زخم و بریدگی در برخی مواد منجر به عفونت می شود در این مطلب به بیان این که چه زخم ها و بریدگی هایی رو باید پانسمان کرد ؟  می پردازیم همراه ما باشید با اشنایی با پانسمان زخم ها .

زمانی که دچار زخم یا بریدگی می‌شوید، بلافاصله از نوار پانسمان یا چسب زخم استفاده می‌کنید. با برچسب‌های فانتزی جالبی که این روزها روی این باندها وجود دارد، هر بچه‌ای دوست دارد به خاطر هر خراش جزئی هم که شده از آنها استفاده کند. اما آیا باید برای هر نوع زخم و بریدگی، از باند استفاده کرد؟
اینکه از باند استفاده کنید یا نه، به شدت جراحت و نوع زخم شما مربوط می‌شود. اگر دچار یک خراش کوچک یا بریدگی شدید، سعی کنید از باندهای مشبک استفاده کنید که بدون نسخه هم قابل تهیه است. با این حال، برخی جراحت‌ها یا زخم‌ها به جای باند به پوشش مناسب و آنتی بیوتیک نیاز دارند. اگر به خاطر بریدگی یا زخم دچار خونریزی شدید یا آنکه جای زخم خیلی عمیق بود، بلافاصله به دکتر مراجعه کنید.
از طرفی می‌توانید از پمادهای حاوی آنتی بیوتیک مانند سیپروفلوکسازین یا پودر نئومایسین برای درمان و التیام زخم‌های خفیف و پیشگیری از عفونت‌های پوستی استفاده کنید. پیش از استفاده از هر نوع باند، بهتر است به این نکات توجه کنید.
-اگر میزان جراحت شدید بوده یا زخم آن عمیق بود، به پزشک مراجعه کنید، چرا که در برخی مواقع نیاز به پانسمان و بخیه دارد.
-اگر بریدگی یا زخم به خاطر میخ، سیم مسی یا شیشه‌ی شکسته باشد، بهترین کار این است که برای پیشگیری از هر نوع عفونتی در آینده، واکسن کزاز بزنید.
-از طرفی بریدگی یا جراحت می‌تواند منجر به تجمع چرک شده که خطر عفونت را هم افزایش می‌دهد. در چنین مواردی، به دکتر مراجعه کنید تا چرک و عفونت را تخلیه کرده و از باندهای مشبک برای پیشگیری از عفونت بیشتر، استفاده کند.

 

پزشکین : چه زخم ها و بریدگی هایی رو باید پانسمان کرد ؟ 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *