افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چه اندازه پاشنه کفش به کمر آسیب می رساند

1432244311-257722-1

  • شاهدی با بیان اینکه خانم ها در زمان پوشیدن کفش پاشنه بلند باید سیستم حرکتی بدنشان را ثابت نگه دارند، اظهار داشت: حداکثر پاشنه کفش ۳ سانتی متر است و بیش از آن برای کمر افراد مضر است.

 

اصغر شاهدی متخصص ارتوپد با بیان اینکه تنظیم و هماهنگ نبودن سیستم های حرکتی بدن باعث بروز آسیب در افراد می شود، گفت: برای راه رفتن صحیح سیستم های حرکتی بدن مانند تاندون، عضلات، ستون فقرات و مهره ها با هم هماهنگ شود.
شاهدی با بیان اینکه خانم ها در زمان پوشیدن کفش پاشنه بلند باید سیستم حرکتی بدنشان را ثابت نگه دارند، اظهار داشت: حداکثر پاشنه کفش ۳ سانتی متر است و بیش از آن برای کمر افراد مضر است.
این متخصص ارتوپد درباره کفش پاشنه بلند نوک تیز، تاکید کرد: پوشیدن این کفش باعث کاهش درد در ناحیه عضله پا، کاهش آرتروز  و افزایش اعتماد به نفس و اراده در جوانان می شود.
وی با بیان اینکه دختران جوان برای اینکه قد بلند و شیک پوش شوند از کفش پاشنه بلند استفاده می کنند، تصریح کرد: جوانان جهت جلوگیری از بروز بیماری های عضلانی، ستون فقرات و مچ پا از کفش پاشنه بلندی که با  آن احساس راحتی می کنند استفاده کنند.
به گفته شاهدی، در زمان استفاده از این کفش ها شانه های خود را به سمت بالا و پایین حرکت دهید و از صاف نگه داشتن زانو خود داری کنید.
این متخصص ارتوپد با بیان اینکه با کفش های پاشنه بلند راهتان را کوتاه تر کنید، افزود: در زمان استفاده از کفش های پاشنه بلند اول پاشنه پا را بر زمین گذارید و بعد از آن پنچه را در زمین قرار دهید.
وی با اشاره به اینکه در بعضی مکان ها نباید از کفش های پاشنه بلند استفاده کرد، تاکید کرد: در زمان مراجعه به فروشگاه و خرید اقلام مورد نیاز، مسافرت و مسیر های طولانی از کفش های پاشنه دارد نباید استفاده کرد.

شاهدی یادآور شد: استفاده از کفش هایی مانند صندل در فصل تابستان و پوتین پاشنه بلند در زمستان برای خانم های جوان هیچ مشکلی ندارد.

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *