افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چطور عمر زیاد و طولانی داشته باشیم

39477_932

  • شما باید بدنتان را با غذا های سالم سوخت رسانی کنید تا بتوانید عمر طولانی داشته باشید. غذا های دریافتی که چربی بالا، نمک و قند اضافه دارند را محدود کنید. ( قند بالا ریسک گرفتن بیماری قلبی، چاقی و دیگر بیماری های شدید را افزایش می دهد)

 

 

 با این رعایت این راهکارها به این واقعیت پی می برید که واقعا” چقدر در باقیمانده ی عمرتان زندگی واقعی را تجربه خواهید کرد.

پیر ترین مرد جهان، مهاجر لهستانی الکساندر ایمیچ یکشنبه در ۱۱۱ سالگی در شهر نیویورک از دنیا رفت. عمر او بسیار بیشتر از میانگین مردم عادی بود. به گفته ی مرکز کنترل و پیشگیری بیماری، متوسط عمر یک مرد آمریکایی در حدود ۷۶ سال است.ایمیچ به نیویورک تایمز گفت عمر طولانی اش محصول ژن های خوبش است. با این حال، این ها عادت هایی هستند که شما می توانید آن ها را انتخاب کنید تا عمر طولانی تر و زندگی شاد تری را تجربه کنید.

یک سرگرمی پیدا کنید

انجام دادن کاری که شما را به طور کامل ارضا می کند، یک حس موفقیت را در درونتان بوجود خواهد آورد. استرس را نیز کم می کند.

از نخ دندان استفاده کنید

استفاده از نخ دندان از مسواک زدن مهم تر است. خلاص شدن از تمام باکتری های التهاب آور لثه ی شما می تواند شانس گرفتن یک بیماری یا سکته قلبی را کاهش دهد. البته عدم رعایت مسواک زدن نیز یکی از علل بیماری های قلبی است!

به مسافرت بروید

مدتی دوری از شغل و دغدغه های زندگی می تواند ریسک بیماری قلبی را کاهش دهد و ۱ تا ۲ سال به عمرتان اضافه کند.

استراحت کنید

سلول های بدن در هنگام خواب بازسازی می شوند و بدن شما تجدید قوا می کند. علاوه بر این خواب کافی کیفیت زندگی شما را بالا می برد. ۷ الی ۸ ساعت خواب شبانه برای این هدف مناسب است.

به رابطه جنسی اهمیت دهید

رابطه جنسی هورمون اکسی توسین را آزاد می کند و باعث می شود در شما حس خوبی بوجود آید و استرس را نیز دور می سازد. به علاوه، یک مطالعه از دانشگاه کوبک نشان داد که زنان در هر دقیقه از رابطه جنسی ۳ کالری و مردان ۴ کالری می سوزانند.

اجتماعی باشید

یک آنالیز در سال ۲۰۱۰ نشان داد، کسانی که رابطه های دوستی مستحکمی دارند، تا ۵۰ % ممکن است از کسانی که رابطه های ضعیف تری دارند، بیشتر عمر کنند.

درست غذا بخورید

شما باید بدنتان را با غذا های سالم سوخت رسانی کنید تا بتوانید عمر طولانی داشته باشید. غذا های دریافتی که چربی بالا، نمک و قند اضافه دارند را محدود کنید. ( قند بالا ریسک گرفتن بیماری قلبی، چاقی و دیگر بیماری های شدید را افزایش می دهد)

به ورزش کردن عادت کنید

ورزش کردن نه تنها برای قلب مفید است، بلکه باعث ترشح هورمون اندروفین (که به آندروفین رایج است) می شود. اندورفین هورمون ضد دردی است که شما را سرحال و شاداب می کند. حتما” هفته ای حداقل ۱۵۰ دقیقه ورزش کنید.

استرس را شکست دهید

یک مطالعه ی چاپ شده در مجله ی غدد بالینی و متابولیسم نشان داد که میزان بالای هورمون استرس زا یعنی کورتیزول، به طور مستقیم با بالا رفتن ریسک مرگ به دلیل بیماری قلبی در ارتباط است. این دلیل مهمی برای کاهش استرس و انجام فعالیت های آرامش بخش مانند یوگا و مدیتیشن به شمار می رود.

سیگار کشیدن را متوقف و مصرف الکل را محدود کنید

در آمریکا هر سال، سیگار عامل مرگ یک نفر از ۵ نفر است. به نقل از منبع استفاده شده شاید مصرف متعادل الکل مفید باشد، اما متخصصان توصیه می کنند نباید در مصرف آن افراط شود. هر چند که ما توصیه می کنیم هیچ وقت مصرف نکنید!

 

شفا آنلاین

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *