جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین تبلیغات



چطور جوان بمانیم

 

4

  • مطمئن شويد كه چشم هاي شما به اندازه كافي استراحت مي كنند. با نگاه كردن طولاني مدت به تلوزيون و مانيتور فشار زيادي به آنها وارد مي كنيد. چشم هاي خود را با آب سرد تميز بشوريد.

گاهي افراد در  دوره میانسالی و حتي در سنين پايين‌تر هم احساس پيري مي‌كنند و چه بسا سالمنداني كه در دوران كهولت نيز احساس جواني و سرزندگي دارند.

بسياري از افراد مسن زندگي خوبي در دوران كهولت دارند و ناتوان نيستند .جالب اينكه بعضي از افراد مسن با برنامه مناسب در دوران كهولت  از دوران جواني خود بهتر زندگي مي كنند.

افرادی زیادی از میل و اشتياق دروني ما برای جوان بودن و جوان ماندن استفاده كرده و محصولات متفاوت و متنوعي براي جلب نظر ما در درمان و جلوگيري از پيري، توليد و در سراسر جهان توزيع مي‌كنند.

خيلي از آدمها حاضرند ظاهر خود را به هر شكلي و با هر هزينه‌اي جوان‌تر از واقعيت كنند، در حالي كه اغلب فراموش مي‌كنيم جوان بودن واقعي، آن هنگام دست مي‌دهد كه ما در درون جوان باشيم و احساس جواني كنيم. ما در زیر مهمترین راهکارهایی که موجب جوان ماندن شما را فراهم می کند اراده خواهیم داد:

● رژيم غذايي متعادل داشته باشید:

سبزيجات، سالاد ها، مغز ها، ميوه هاي خشك شده و ميوه هاي تازه بايد در رژيم غذايي شما گنجانده شود. اگر مي خواهيد سلامت فعال و زيبا باشيد مصرف اين مواد غذايي ضروري است. و البته بايد از الكل، مواد مخدر و غذاهاي حاضري هم صرفنظر كنيد.

●  مراقب وزن و اندازه دور کمرتان باشيد :

با حفظ وزن متعادل و کاهش اندازه دور کمر، فشارخون، قند خون و کلسترول احتمال بروز بيماري هاي قلبي، عروقي به طور چشمگيري کاهش مي يابد و شما تا ۱۹سال جوان تر به نظر مي آييد.

●  ميوه و مغز ميوه مصرف کنيد :

اين ۲ ماده غذايي، براي حفظ سلامت قلب، ذهن و اندازه دور کمر مفيد است. مصرف روزي ۴ تا ۵ وعده ميوه و مغزهاي خوراکي باعث مي شود شما تا حدود ۶سال جوان تر به نظر برسيد.

●  استرس خود را کنترل کنيد :

استرس باعث پيري مي شود. کاهش استرس باعث مي شود فرد تا ۷ سال جوان تر به نظر برسد.

●  روابط با دوستان و آشنايان داشته باشید:

ارتباط با خانواده، دوستان و نزديکان را حفظ کنيد. اين امر باعث طراوت و شادابي شما مي شود به گونه اي که تا ۸٫۵ سال از سن واقعي خود جوان تر به نظر مي رسيد.

●  غلات سبوس دار مصرف کنيد :

غلات سبوس دار داراي فيبر و مواد مغذي بيشتري است که از بروز بيماري هاي مختلف پيشگيري مي کند و براي حفظ وزن سالم مفيد است. مصرف روزي ۵وعده غلات سبوس دار سن واقعي شما را تا ۲٫۶ سال کمتر نشان مي دهد.

●  شاد باشید:

داشتن خلق و خوي خوب و مثبت انديشي به سيستم حياتي بدن کمک مي کند. علاوه بر آن سن واقعي فرد را ۵ سال کمتر از سن واقعي نشان مي دهد.

●  ورزش کنید:

پياده روي ۳۰دقيقه اي در روز، يکي از بهترين روش ها براي جوان نگه داشتن استخوان، کاهش فشار خون، حفظ اندازه دور کمر و سلامت مفاصل است. با انجام ورزش سن شما ۱۲سال کمتر به نظر مي آيد.

●  خواب کامل داشته باشید:

خواب منظم و کافي فوايد زيادي دارد از جمله حفظ انرژي و پايين نگه داشتن وزن. حداقل ۶ساعت خواب در شب، سن شما را ۳ سال کمتر از سن واقعي تان نشان مي دهد.

●  ورزش با وزنه می تواند مفید باشد:

ورزش با دمبل براي عضله و استخوان ها مفيد است. ورزش هاي استقامتي به مدت ۱۰دقيقه و ۳ روز در هفته، سن شما را ۲٫۵ سال کمتر نشان مي دهد.

●  ويتامين D مصرف کنید :

اين ويتامين براي حافظه، پوست، قلب، استخوان و رگ ها لازم است و با سرطان مقابله مي کند. مصرف روزي ۱۰۰۰ تا هزار و ۲۰۰ميلي گرم ويتامين D پس از ۶۰سالگي، سن واقعي شما را تا حدود ۹سال کمتر نشان مي دهد.

●  رعايت بهداشت دندان و دهان را فراموش نکنید:

سالم بودن لثه و دندان يعني سلامت سيستم ايمني؛ مسواک زدن و استفاده روزانه از نخ دندان مانع از بروز بيماري هاي دنداني و لثه اي و از دست دادن دندان مي شود و سن شما را ۶ سال کمتر نشان مي دهد.

●  استراحت کافی داشته باشید:

اگر مي خواهيد صورت شفاف و سالمي داشته باشيد به اندازه كافي استراحت كنيد، يكي از اولين كارهايي كه براي زيبايي به آن نياز داريد. ۸ ساعت خواب راحت و بدون مزاحمت است.

●  در زندگی آرامش داشته باشید:

بياييد سعي آرامش خود را در شرايط مختلف حفظ كنيد. براي اين منظور بايد ذهن خود را از ناراحتي ها و نا اميدي ها خالي كنيد و استرس را از خود دور كنيد. يوگا و مديتيشن براي بدست آوردن آرامش بسيار مفيد هستند.

عبادت كردن و راز و نياز با معبود براي كسانيكه اعتقادات مذهبي دارند بسيار مفيد و مناسب است.

ورزش كردن راهي براي داشتن بدن مناسب است ولي اگر اين ورزش به صورت مداوم و منظم انجام شود تبديل به راهي براي از بين بردن استرس مي شود. مطلب «راههايي براي آرامش در مواقع دشوار» را مطالعه كنيد در اين زمينه به شما كمك مي كند.

● با نوشيدن آب سم زدايي کنید:

نوشيدن ۱۰ تا ۱۲ ليوان آب در روز يك روش بسيار مؤثر براي دفع سموم از بدن است.

●  مراقبت موهای خود باشید :

ماساژ مو ها با روغن بايد حداقل ماهي يكبار انجام شود. روغن زيتون، روغن كرچك، روغن بادام و روغن نارگيل همه براي مو ها مفيد هستند. در ضمن براي حفظ سلامت موهاي خود بايد از يك شامپوي ملايم استفاده كنيد.

●  مراقبت از ناخن ها لازم است :

ناخن ها را بايد مرتباً تميز كنيد. و از مرطوب كننده مناسب براي آنها استفاده كنيد تا ناخن هاي براق و زيبا داشته باشيد.

●  مراقبت از چشم ها واجب است:

مطمئن شويد كه چشم هاي شما به اندازه كافي استراحت مي كنند. با نگاه كردن طولاني مدت به تلوزيون و مانيتور فشار زيادي به آنها وارد مي كنيد. چشم هاي خود را با آب سرد تميز بشوريد. براي اطمينان از سلامت چشم و عدم پيشروي يك نارسايي بايد به طور مرتب آنها را چك آپ كنيد. از يك كرم دور چشم مقوي استفاده كنيد تا پوست دور چشم شما نرم و ملايم باشد. براي اطلاعات بيشتر مطلب «درمان حلقه زير چشم» را مطالعه كنيد.

●  برای بهداشت پوست برنامه ریزی کنید:

براي پوست خود يك برنامه منظم نظافت و مراقبت از آن داشته باشيد. از صابون و پاك كننده هاي ملايم براي شستشو استفاده كنيد. پوست به مرطوب كننده احتياج دارد در ضمن كيفيت مرطوب كننده اي كه استفاده مي كنيد هم بسيار مهم است.

امروزه بسته هاي مراقبت از پوست دربازار يافت مي شوند كه از مواد طبيعي ساخته شده اند مثلاً از جوشيده جو، عسل و شير ساخته شده اند و مي توانند براي صورت يا كل بدن مفيد باشند. براي اطلاعت بيشتر مطلب «زيبايي را از شير بگيريد» و «ويتامين هاي پوست براي زيبايي» و «بهترين مواد غذايي براي سلامتي پوست» را در ياد بگير دات كام مطالعه كنيد.

●  لوازم آرايشی کمتر مصرف کنید :

بهتر است لوازم آرايشی کمتر مصرف کنید و در صورتی که لازم می دانید که حتما استفاده کنید كيفيت مواد آرايشي و بهداشتي كه استفاده مي كنيد را فداي قيمت آن نكنيد. در حالت ايده آل بهتر است كلاً مواد آرايشي استفاده نكنيد.

اگر بخاطر شغل خود مجبوريد مرتباً صورت خود را آرايش كنيد آنرا براي مدت طولاني نگه نداريد تا اثر مخرب آن بر پوست شما كاهش يابد و قبل از رفتن به رختخواب حتماً آرايش خود را پاك كنيد.

براي كم اثر كردن آرايش زياد استفاده از پاك كننده ها و مرطوب كننده ها مي تواند تا حدي موثر باشد.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید