افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چطور استرس را از بین ببریم

138204966728

بخوانيد و بخنديد

خنديدن روي خلق و خوي فرد تأثير مي گذارد زيرا ميزان کورتيزول را کاهش مي دهد و آندروفين را در بدن رها مي کند. کورتيزول هورمون استرس و آندروفين ماده شيميايي است که از طريق مغز براي بهبود خلق و خو توليد مي شود.

ورزش کنيد

ورزش راه ديگري براي رهايي از استرس است. لازم نيست که ورزش هاي شديد انجام دهيد. فعاليت هايي مانند پياده روي و يوگا مي تواند اضطراب و افسردگي را کاهش دهد.

نفس هاي عميق بکشيد

به گزارش سايت «Readers Digest»،اين روش همانند مديتيشن عمل مي کند. اين روش ميزان ضربان قلب را کند مي کند و فشارخون را نيز پايين مي آورد؛ در نتيجه با استرس مقابله مي کند. صاف بنشينيد و چشم هاي خود را ببنديد. از طريق بيني آرام هوا را به داخل ريه ها بکشيد. توجه داشته باشيد نفس بايد از ناحيه شکم شروع شود بعد به قسمت بالاي بدن برسد و سپس خارج شود. براي باز دم اين عمل را وارونه انجام دهيد.

روي يک موضوع تمرکز کنيد

با تمرکز کردن مي توانيد استرستان را کاهش دهيد. ۵ دقيقه روي يک موضوع تمرکز کنيد. اين تمرکز مي تواند روي طعم غذايي باشد که مي خوريد يا احساس کوبيدن کف پا به زمين هنگام راه رفتن.

با دوستانتان صحبت کنيد

يک راه خوب کم کردن استرس اين است که در خود فرو نرويد. صحبت کردن با ديگران، از نزديک يا تلفني مي تواند نگراني شما را کم کند.

به علايم بدن خود توجه کنيد

گاهي نمي فهميد استرس و تنش فيزيکي کجاي بدن قرار دارد؛ اما با يک اسکن ذهني مي توانيد تأثير روزانه استرس روي مفصل ها، عضله ها و استخوان ها را بفهميد. صاف بنشينيد يا به پشت قرار بگيريد. از شست پا شروع کنيد و آن قسمت را که شل يا سفت است، حس کنيد.

نعمت ها و توانمندي هايتان را به خود يادآوري کنيد

يادآوري نعمت هايي که در اختيار داريد، خيلي از نگراني ها و فکرهاي منفي شما را از بين مي برد. براي اين کار، يک دفترچه تهيه کنيد. اين کار به شما کمک خواهد کرد تا تمامي چيزهايي که به دست آورده ايد، افرادي که به آن ها عشق مي ورزيد و مهارت ها و احساسات خود را به خاطر بسپاريد. هنگامي که احساس استرس مي کنيد، به نوشته هاي خود مراجعه کنيد. اين کار به شما کمک مي کند تا بفهميد که چه چيزهايي اهميت دارد.

با ماساژ يا کمپرس بدن را تسکين دهيد

به مدت ۱۰ دقيقه گردن، شانه، صورت، قسمت بالاي سينه و عضلات پشت را با آب ولرم کمپرس کنيد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *