افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چطور استرس خود را مدیریت کنیم

1119666

 

  • تکنیک جدید تصویربرداری به افراد اجازه می دهد فعالیت های الکتریکی عصبی در قسمت بادامه مغزکه واکنش های احساسی نظیر ترس و استرس را تنظیم می کند را به طور مجدد سازمان دهی کنند. به گفته محققان با این روش افراد می توانند فعالیت بادامه مغز را کاهش داده

 

 

کشف روش جدید برای مقابله با اضطراب؛

 

دانشمندان به تازگی ابزار جدیدی ابداع کرده اند که به افراد کمک می کند تا استرس را از خود دور کنند.

 

 

شیوه هایی وجود دارد که به مغز آموزش می دهد تا استرس های روزانه و دیگر واکنش های احساسی را مدیریت کند. اما این روش ها برای همه افراد و برای همیشه کارآمد نیست. این در حالی است که دانشمندان به تازگی ابزار جدیدی ابداع کرده اند که به افراد کمک می کند تا سازمان دهی دوباره فعالیت های مغزی پرداخته و استرس را از خود دور کنند.
استرس‌ عبارت‌ است‌ از واکنشهای‌ فیزیکی‌، ذهنی‌ و عاطفی‌ که‌ در نتیجه‌ تغییرات‌ و نیازهای‌ زندگی‌ فرد، تجربه‌ می‌شوند. تغییرات‌ می‌توانند بزرگ‌ یا کوچک‌ باشند. پاسخ‌ افراد به‌ تغییرات‌ زندگی‌ متفاوت‌ است‌. استرس‌ مثبت‌ می‌تواند یک‌ انگیزش‌ دهنده‌ باشد در حالی‌ که‌ استرس‌ منفی‌ می‌تواند در زمانی‌ که‌ این‌ تغییرات‌ و نیازها فرد را شکست‌ می‌دهند، ایجاد شود.
گرفتگی‌ عضلانی‌، سر درد، درد قفسه‌ سینه‌، ناراحتی‌ معده‌، اسهال‌ یا یبوست‌، افزایش‌ ضربان‌ قلب‌، دستهای‌ سرد و مرطوب‌، خستگی‌، تعریق‌ شدید، تنفس‌ سریع‌، لرزش، تیک‌ عصبی، تحریک‌پذیری‌، کم‌اشتهایی‌ یا بی‌اشتهایی‌، ضعف‌، احساس‌ خستگی‌، گیجی‌ از علائم شایع استرس است.
تکنیک جدید تصویربرداری به افراد اجازه می دهد فعالیت های الکتریکی عصبی در قسمت بادامه مغزکه واکنش های احساسی نظیر ترس و استرس را تنظیم می کند را به طور مجدد سازمان دهی کنند. به گفته محققان با این روش افراد می توانند فعالیت بادامه مغز را کاهش داده و واکنش های احساسی خود را بهتر کنترل کنند.
البته روش تصویربرداری جدید گران‌قیمت بوده و در بسیاری مواقعی دور از دسترس است، که استفاده از آن را در عملکردهای بالینی محدود می‌کند. این روش که فعالیت الکتریکی امیگدلا را اندازه‌گیری می‌کند، بر روی ۴٢ فرد سالم مورد آزمایش قرار گرفته است.
تیم تحقیق معتقد است که اگر کارآیی ابزار جدید با موفقیت اثبات شود، می‌تواند فواید مهمی برای افراد دچار اختلالات مرتبط به استرس در بر داشته باشد.
همچنین پیشرفت ابزار جدید، توانایی استفاده از یک روش تصویربرداری کم‌هزینه و در دسترس نظیر EEG برای تشریح فعالیت نواحی عمقی مغز را فراهم می کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *