افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چشم راهی برای تشخیص آلزایمر

479618d04313e6e3cc3cc11a7a3a32fe

  • با توجه به آنچه در مجله تحقیقات علوم بینایی و چشم‌پزشکی (IOVS) منتشر شده است، برای آزمایش آثار فناوری جدید بر روی انسان، محققان قرار است بزودی آزمایش‌های بالینی در این زمینه را احتمالا در همین ماه آغاز کنند.

دانشمندان بتازگی کشف کرده‌اند که چشم‌ها می‌توانند به پزشکان کمک کنند از میزان پیشرفت آلزایمر حتی قبل از شروع علائم آن مطلع شوند.

اسواتی مور، مولف اصلی تحقیقی در این زمینه از دانشگاه مینه‌سوتا، گفت: «شبکیه چشم تنها یک تکه متصل به مغز نیست، بل‌که بخشی از سیستم عصبی مرکزی به شمار می‌رود. مغز و شبکیه چشم هر دو به دلیل ابتلا به بیماری آلزایمر دچار تغییر می‌شوند و بر خلاف مغز، پزشکان با بررسی تغییرات شبکیه چشم می‌توانند راحت‌تر و سریع‌تر به وقوع بیماری پی ببرند».

این مطالعه در ادامه تحقیقی روی سلول‌های شبکیه چشم موش‌های مستعد پیشرفت آلزایمر صورت گرفته است.

مور افزود: «ما تغییراتی در شبکیه چشم موش‌های مبتلا به آلزایمر قبل از رسیدن به سن معمول این بیماری دیدیم که نشانه‌های عصب‌شناسانه را پیش روی می‌گذاشت. نتایج به دست آمده نزدیک به بهترین حالت از یافته‌های این تحقیق قرار دارند».

با توجه به آنچه در مجله تحقیقات علوم بینایی و چشم‌پزشکی (IOVS) منتشر شده است، برای آزمایش آثار فناوری جدید بر روی انسان، محققان قرار است بزودی آزمایش‌های بالینی در این زمینه را احتمالا در همین ماه آغاز کنند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *