افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چرا گوش ها زنگ می زنند ؟

 

 

 

 

  • افراد عادی برای شركت در یك مسابقه پر صدا مشكلی ندارند اما برای شما كه گوشتان وز وز می كند بهتر است از این كار دوری كنید. گوش دادن هر نوع صدایی از طریق واكمن، هدفون و یا هر وسیله ای كه مستقیما وارد گوشتان شود برایتان مضر است. تا جایی كه ممكن است از حضور در مناطقی كه به اصطلاح در معرض آلودگی صوتی هستند، خودداری كنید.

 

 

گاهی با شنیدن صدای بلند گو یا چیز آزار دهنده بلافاصله پنجره اتقاتان را میبندید و مانع از رسیدن آن صدا به گوشتان می شوید. این مسئله یک نعمت بزرگ است ، چرا که برخی از مردم توانایی این کار را ندارند و بازتاب صدا ها در گوششان صورت میگیرد و گرفتن گوش هایشان دردی را دوا نمیکند. در این مقاله به بررسی این موضوع که چرا گوش ها زنگ میزنند میپردازیم.


چرا گوش زنگ می زند؟ از آن جا كه هزاران سلول مغزی انسان در گوش مسوول دریافت و انتقال صداها به مغز هستند، درصورتی كه آسیب ببینند، فرد شنیدن اكثر صداها را همیشگی فرض كرده و همین موضوع سبب رنجش او خواهد شد.
سال هاست كه محققان در پی كشف علل بیماری به نام «وز وز كردن» و یا «زنگ زدن» گوش ها با نام لاتین tinnitus هستند. به عقیده محققان وز وز كردن گوش تنها به آسیب زایی خود به خودی فرد مربوط نمی شود بلكه عوامل دیگری همچون حساسیت به صداهای بلند، بالا یا پایین بودن فشار خون، تومورها، بیماری دیابت، غده تیرویید و یا حتی جراحات سر و گردن نیز در بروز این رویداد موثرند. تاكنون دیده نشده كه فردی به دلیل وز وز كردن گوش ها جانش را از دست بدهد، اما آمارها حاكی از آن است كه میلیون ها نفر در سراسر جهان از این شبه بیماری در رنج و عذابند. چنان چه شما هم گوشتان زنگ می زند خواندن چند راهكار در زیر آمده می تواند موثر باشد.
۱) از صداها دوری كنید:
افراد عادی برای شركت در یك مسابقه پر صدا مشكلی ندارند اما برای شما كه گوشتان وز وز می كند بهتر است از این كار دوری كنید. گوش دادن هر نوع صدایی از طریق واكمن، هدفون و یا هر وسیله ای كه مستقیما وارد گوشتان شود برایتان مضر است. تا جایی كه ممكن است از حضور در مناطقی كه به اصطلاح در معرض آلودگی صوتی هستند، خودداری كنید.
۲) فشار خونتان را كنترل كنید:
گاه صدای وز وز كردن گوش ها به دلیل بالا بودن فشار خون است، در این صورت حتما به پزشك مراجعه كنید.
۳) نمك نخورید:
خوردن نمك برای تشدید وز وز كردن گوش ها آسیب زا است. پس تا می توانید سدیم كمتری مصرف كنید و حتی الامكان از خوردن غذاهای آماده و حاضری دوری كنید.
۴) آسپیرین نخورید:
گاهی اوقات سبب وز وز كردن گوش ها ، خوردن آسپیرین است، اگر به صورت مداوم آسپیرین مصرف می كنید ممكن است در معرض زنگ زدن گوش ها قرار بگیرید. بنابراین با پزشكتان مشورت كنید.
۵) ورزش كنید:
راه رفتن روزانه پس از مشورت با پزشكتان می تواند برایتان مفید باشد.
۶) استراحت نمایید:
خستگی بیش از اندازه، سرماخوردگی ها، زكام ها و یا آنفلوآنزاها می توانند سبب وز وز كردن گوش ها باشند. بنابراین خوب استراحت كنید.
۷) استرس را از خود دور كنید:
زیرا سبب تشدید اثر سروصدا ها می شود.
۸) رادیو یا ضبط گوش دهید:
این صداها بی تردید از آن چه كه در گوشتان ممكن است وجود داشته باشد به مراتب بهتر است.

 

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *