افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چرا گلاب برای سلامت بدن مفید است

 

  • برای تقویت لثه می‌توان گلاب را قرقره کرد و چکاندن آن نیز برای رفع آب مروارید مفید است. بخور گلاب نیز می‌تواند برای درمان سرفه و آسم مؤثر باشد همچنین برای رفع گرفتگی و خشونت صدا می‌توان گلاب را قرقره کرد.

گلاب علاوه بر خواص خوراکی، خواص درمانی متنوعی دارد که این خواص تنها در گلاب‌های مرغوب و باکیفیت دیده می‌شود. یکی از روش‌های طبیعی و موثر برای افزایش نشاط و کاهش خستگی بدن گنجاندن عرقیجات گیاهی همچون گلاب خنک به برنامه غذایی است. یکی از کاربردهای مهم گلاب بهبود و درمان پوست‌های خشک و حساس است.

خوردن گلاب دهانه معده را تقویت می‌کند و برای درمان سرماخوردگی، سرفه، خفقان گرم، درمان دل‌پیچه، درمان ورم کیسه صفرا، درمان ورم کبد و طحال مفید است.
گلاب برای رفع افسردگی مفید است و برای تقویت قلب، مغز، چشم، پوست، درمان صرع و تقویت میل جنسی نیز می‌تواند مؤثر باشد.
برای تقویت لثه می‌توان گلاب را قرقره کرد و چکاندن آن نیز برای رفع آب مروارید مفید است. بخور گلاب نیز می‌تواند برای درمان سرفه و آسم مؤثر باشد همچنین برای رفع گرفتگی و خشونت صدا می‌توان گلاب را قرقره کرد.
بخور یا بوی گلاب نیز می‌تواند بیماری‌ها را درمان کند؛ بخور گلاب ضد نزله، آرامبخش و خواب‌آور بوده و برای رفع کسالت نیز مفید است همچنین اشتها و حافظه را افزایش می‌دهد.
بخور گلاب برای رفع تورم پوست، تنظیم انرژی بدن، تقویت میل جنسی، تسریع گردش خون، سرخی رنگ رخسار، تقویت چشم و بینایی، درمان سرفه حاد یا مزمن، رفع تب و تب یونجه و رفع پرخاشگری و عصانیت همچنین رفع افسردگی و ایجاد نشاط مفید است همچنین سردردهای میگرنی را تسکین می‌بخشد.
فراز مجاب، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا» اظهار می‌دارد: گلاب از گل‌سرخ تهیه می‌شود که برای تسکین ناراحتی‌های گوارشی بسیار اهمیت دارد.
به گفته وی، از گلاب می‌توان برای رفع ناراحتی‌های روحی نیز استفاده کرد، گلاب همچنین پوست را طراوت می‌بخشد. مردم ایران به مصرف گلاب بسیار معتقد هستند و در رژیم غذایی و برای معطر کردن غذاها از آن بسیار استفاده می‌کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می‌گوید: گلاب ضد نفخ و تسکین دهنده ناراحتی‌های گوارشی است و می‌توان در مواردی که غذای خورده‌شده به خوبی هضم نشده است، مقداری گلاب مصرف کرد.
مجاب می‌افزاید: گلاب بسیار زود فاسد می‌شود و باید در جای خنک نگهداری شود. از مصرف گلاب‌های کهنه باید پرهیز شود به دلیل اینکه ماده مؤثر در عرق‌های گیاهی در طول زمان از بین می‌رود به طور مثال گلاب را باید در طول یک تا ۳ ماه بعد از تولید مصرف کرد.
مرتضی صفوی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبری فارس «توانا» می‌گوید: در طب سنتی خواص زیادی برای گل سرخ آمده است.
به گفته وی، گلاب مفرح، مقوی قلب، ضد صفرا و سوداست و برای معالجه حنجره می‌توان گلاب را قرقره کرد؛ گلاب برای سردردهای میگرنی نیز بسیار مفید است، خون را تصفیه می‌کند و برای درمان روماتیسم می‌توان مخلوط گلاب با روغن زیتون را استفاده کرد همچنین برای رفع سنگ‌های کلیه می‌توان از گلاب استفاده کرد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان می‌افزاید: برای درمان برفک دهان همچنین رفع مشکل شب‌ادراری در کودکان و تقویت قوای جنسی در مردان می‌توان از گلاب استفاده کرد

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *