افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چرا نوزاد از شیر خوردن امتناع می کند ؟

 

  • ممکن است نوزاد شما دچار عفونت گوش شده باشد، آبریزش بینی و سایر عارضه‌ ها در نوزاد که که شیرخوردن از پستان را برای کودک دردناک یا ناراحت ‌کننده می ‌کند.

گاهی اوقات نوزاد از خوردن شیر مادر امتنا می کند ، برخی علت این عمل نوزاد را احتیاج نداشتن نوزاد به شیر مادر تلقی می کنند و دیگر به او شیر نمی دهند. اما این امر کاملا نادرست است. دلایل زیادی وجود دارد که کودک را به خوردن شیر مادر بی میل می کند ، دلایلی از قبیل مریض ، دندان درآوردن و یا فعالیت های زیاد مادر.

این ها فهرستی از دلایل احتمالی عدم تمایل چند روزه ی کودک به خوردن شیر مادر است:

* غذاهای جدید یا سایر تغییرات در رژیم غذایی مادر که ممکن است باعث تغییر طعم شیر مادر شود.

 

* دندان درآوردن کودک و حساس ‌شدن لثه ‌های او که باعث می‌ شود مکیدن شیر مادر برایش دردناک شود.

 

* ممکن است شما دچار استرس باشید و نوزاد متوجه این حالت روانی شما می ‌شود.

 

* شیوه ی شیردادن‌ تان را تغییر داده‌ اید.

ورزش منظم و در حد متعادل مانعی برای شیردهی مادر محسوب نمی ‌شود، اما گاهی دیده می‌ شود که پس از فعالیت بدنی شدید و ورزش مادر شیرده به علت ورود اسید لاکتیک به شیر، طعم تلخ در شیر ایجاد می ‌شود

* به گاز گرفتن اتفاقی نوزاد با صدای بلند واکنش نشان داده ‌اید و او را ترسانده ‌اید.

 

* عطر یا دئودرانت ‌تان را تغییر داده‌ اید و نوزاد متوجه تغییر بوی‌ شما شده است.

 

* ممکن است نوزاد شما دچار عفونت گوش شده باشد، آبریزش بینی و سایر عارضه‌ ها در نوزاد که که شیرخوردن از پستان را برای کودک دردناک یا ناراحت ‌کننده می ‌کند.

 

* فعالیت بدنی شدید مادر شیرده به علت ورود اسید لاکتیک به شیر، موجب تلخ شدن شیر مادر می ‌شود و به همین علت شیرخوار از خوردن شیر امتناع می ‌کند.

ورزش منظم و در حد متعادل مانعی برای شیردهی مادر محسوب نمی ‌شود، اما گاهی دیده می‌ شود که پس از فعالیت بدنی شدید و ورزش مادر شیرده به علت ورود اسید لاکتیک به شیر، طعم تلخ در شیر ایجاد می ‌شود. در این مواقع لازم است مادر قبل از شیردادن، سینه ی خود را بشوید و اگر هنوز شیرخوار مایل به شیر خوردن نیست، مقدار کمی از شیر خود را قبل از تغذیه ی شیرخوار دور بریزد و بعد به نوزاد خود شیر بدهد.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *