افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چرا در کیسه صفرا سنگ تشکیل می شود

چرا در کیسه صفرا سنگ تشکیل می شود

  • سموم در بدن به دام افتاده و موجب ایجاد توده‌های صفراوی می‌شوند که به عنوان سنگ کیسه صفرا نیز شناخته می‌شوند. صفرا برای محافظت از بدن سنگ تولید می‌کند تا از جذب سموم در دیواره روده جلوگیری شود. این عملکرد دفاعی تا جایی ادامه می‌یابد که صفرا با انباشت سنگ‌های ایجاد شده مسدود ‌شود.

کبد، که وظیفه سم‌زدایی از بدن را بر عهده دارد، فشار زیادی را متحمل می‌شود. زندگی پر استرس، داروهای مصرفی و افزودنی‌های شیمیایی موجود در مواد غذایی تنها چند نمونه از عوامل استرس‌زا هستند. سموم خطرناک مانع از عملکرد صحیح قلب شده و از میزان اکسیژن موجود در بدن می‌کاهند. برخی از این سموم در بدن به دام افتاده و موجب ایجاد توده‌های صفراوی می‌شوند که به عنوان سنگ کیسه صفرا نیز شناخته می‌شوند. صفرا برای محافظت از بدن سنگ تولید می‌کند تا از جذب سموم در دیواره روده جلوگیری شود. این عملکرد دفاعی تا جایی ادامه می‌یابد که صفرا با انباشت سنگ‌های ایجاد شده مسدود ‌شود.
به لطف الیاف طبیعی مصرفی، فلزات سنگین و عناصر رادیواکتیو توسط صفرا جذب شده و به خارج از بدن هدایت می‌شوند. متاسفانه، سنگ کیسه صفرا مانع از خروج مواد فوق از بدن شده و عملکرد دستگاه گوارش را نیز مختل می‌سازد. مختل شدن صفرا و عملکرد نامناسب دستگاه گوارش، موجب شیوع بیماری‌های متعدد می‌شود. انباشت سنگ‌های صفراوی در کنار عملکرد ضعیف صفرا، مانع از جریان آزاد انرژی در بدن می‌شود. هرگونه اختلال در جریان انرژی باعث بروز خشم، ترس و سایر احساسات ناتوان‌کننده خواهد شد. از این رو، خارج کردن سنگ صفرا نقش بسزایی در خروج موثر سموم زائد از بدن دارد.
سنگ‌های صفراوی مانند مرمر صاف نیستند. شکاف و فرو رفتگی‌های موجود بر روی آنها مکان مناسبی برای انباشت ویروس‌ها، باکتری‌ها، انگل‌ها و رسوبات دارویی است. این معضل باعث می‌شود که بدن همواره در معرض عفونت قرار داشته باشد.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *