افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چرا بعضی ها سرما نمی خورند؟

افرادی که در مجموع، احساس‌های مثبت بیشتری داشتند کمتر بیمار شدند یا اگر سرماخوردند علائم آنها مشخصا سبک‌تر بود

e

آیا شما با وجود تمام مراقبتها باز سرما میخورید اما اشخاصی که در محیط‌های آلوده و شلوغ هستند، سرما نمی‌خورند؟ چرا در خانه، گاهی یکی از بچه‌ها سرما می‌خورد اما بقیه سالم می‌مانند؟

چرا بعضی ها سرما نمی خورند؟
بر اساس آخرین تحقیقات محققان دانشگاه پیتزبورگ آنها قطره‌های بینی حاوی ویروس سرماخوردگی را درون بینی افراد داوطلب ریختند، اما همه آنها بیمار نشدند! جالب اینکه، ظاهرا فقط ویروس نیست که عامل و باعث سرماخوردگی می‌شود.

علت سرماخوردگی و سیستم ایمنی بدن
در این بین پاسخ ایمنی افراد هم بسیار مهم است؛ دکتر کوهن، سرپرست این تیم تحقیقاتی، ۳۰ سال در جستجوی پاسخ به این سوال بوده است: چه کسی سرما می‌خورد و چه کسی سرما نمی‌خورد؟ این تیم تحقیقاتی حدود ۲۰۰ داوطلب را بررسی و آنها را برای چند هفته ارزیابی کردند. هر روز و هر شب تلفنی با افراد صحبت می‌کردند و از آنها سوال‌هایی می‌شد؛ امروز خوشحال هستید یا غمگین؟ آرام یا تحت‌فشار؟ عصبانی یا خوددار؟ کل این مدت افراد آنالیز شدند و حس عمده‌ها آنها که بیشتر اوقات با آنها بود، برایشان ثبت شد، سپس به این افراد قطره‌های بینی حاوی ویروس سرماخوردگی داده و علائم آنها در روزهای بعد بررسی شد: افرادی که در مجموع، احساس‌های مثبت بیشتری داشتند کمتر بیمار شدند یا اگر سرماخوردند علائم آنها مشخصا سبک‌تر بود! به نظر می‌رسد، افرادی که در حال حاضر دچار استرس‌ عمده‌ای در زندگی هستند، ۵ برابر بیشتر در معرض خطر سرماخوردگی‌اند! (استرس‌هایی مانند از دست دادن شغل، مشکلات ازدواج و…) به نظر می‌رسد استرس‌های طولانی‌مدت اثرگذار هستند اما استرس‌هایی که در طول روز پیش می‌آیند و کوتاه‌مدت هستند، اثر چندانی در این مورد ندارند. خواب مناسب: افرادی که بیش از ۷ ساعت خواب شبانه‌ دارند، کمتر در معرض سرماخوردگی هستند.

چرا بعضی ها سرما نمی خورند؟

دوباره محققان چند هفته الگوی خواب افراد را زیرنظر گرفتند سپس به آنها قطره‌های بینی حاوی ویروس دادند. انجام ورزش متوسط: افرادی که در پاییز و زمستان ورزش می‌کنند، کمتر سرما می‌خورند. افرادی که ۵ بار در هفته ورزش می‌کنند، حدود ۵۰ درصد کمتر سرما می‌خورند و علائم بیماری در آنها سبک‌تر است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *