افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چرا استفاده از ژل آلوئه ورا مهم است

photo_2016-08-26_10-05-48

 

  • آلوئه ورا نوش داروی تمام دردها نبوده و دارای هیچ گونه قدرت جادویی نمی باشد. بلکه همان طور که گفته شد محل اثر آن بر روی دو منطقه یعنی اپی تلیال و سیستم ایمنی است.

علت مؤثر بودن ژل آلوئه ورا چیست؟
ژل آلوئه ورا بسیار مغذی از عناصری است که مجموعه قدرت اثر آنها با هم بیش از آن چیزی است که از جمع اثر هریک به تنهایی انتظار می رود. زیرا هر جزیی مانند اعضاء یک گروه عمل کرده و اثر یکدیگر را تقویت می کنند. به این پدیده سینرژیک گفته می شود. از دیگر خواص این ژل خاصیت آداپتوژنیک آن است. به این معنی که هر شخصی بنا به نیازش از اثرات مفید آن بهره مند می شود.
ژل آلوئه ورا کجا عمل می کند؟ آلوئه ورا به دلیل خواص تعدیل ایمنی و تغذیه ای خود، بافت اپی تلیال را در مقابل صدمات محافظت کرده و در صورت تخریب بافت، موجب التیام آن می شود. بعلاوه به علت دارا بودن خواص آنتی اکسیدانی از اثر تخریبی رادیکالهای آزاد موجود در آلوده کننده های محیطی و یا محصولات متابولیسم جلوگیری می کند. رادیکالهای آزاد علت بسیاری از بیماریهای از جمله سرطان هاو همچنین تسریع کننده روند پیری اند. وجود یک قند بلند زنجیره در ژل آلوئه ورا موجب تنظیم فعالیت سیستم ایمنی می شود. اپی تلیوم یک اصطلاح آناتومیکی است که به یک لایه سلولی اطلاق می شود که سطح بدن و حفره هایی که به آن متصل اند را می پوشاند. بزرگترین لایه اپی تلیومی همان پوست بدن ماست که شامل پوشش لوله های برونشی، روده ها و دستگاه تناسلی نیز می شود. پس جای تعجب نیست که آلوئه ورا همان گونه که در درمان آسیب های پوستی به کار می رود، آسم و روده ملتهب را نیز بهبود می بخشد.

 

photo_2016-08-26_10-05-58

 
آلوئه ورا چگونه عمل می کند؟ خواص و عملکرد، به دلیل دارا بودن خواص ضد التهابی و ضد میکروبی و همچنین ترکیبات مغذی تحریک رشد سلولها و بنابراین التیام جراحات می شود. این گیاه نه تنها در افرادی که دچار مشکلات و بیماری ها سودمند است بلکه در مصرف معمول ایجاد احساس شادابی در شخص می نماید. به طوری که عصبانیت را کاهش داده و فرد را آرام می کند، و شاید علت آن تعدیل سیستم ایمنی و محافظت بدن در برابر تحریکات درونی و بیرونی باشد.
هنگامی که ژل آلوئه ورا را به صورت موضعی بر روی پوست و مو مالیده شود و یا به عنوان نوشیدنی خورده شود دارای فواید زیر است:
• به دلیل دارا بودن ساپونین ها یک شوینده طبیعی است.
• به دلیل دارا بودن لیگنین بخوبی در بافت ها نفوذ می کند.
• اثر بی حس کنندگی موضعی داشته و دردهای عضلانی ومفصلی را در مصرف موضعی بهبود می بخشد.
• هنگامی که در غلظت های بالا و به مدت چندین ساعت در تماس با باکتری ها قرار گیرد اثر باکتری کش دارد. در حالی که آنتی بیوتیک ها در رقت های کم باکتری کش اند.
• هنگامی که در غلظت های بالا و به مدت طولانی در تماس با قارچ ها و ویروس ها قرار گیرد، قارچ کش و ویروس کش است.
• مانند استروئیدها عمل کرده و ضد التهاب است اما فاقد عوارض جانبی است.
• ضد خارش و سوزش است.
• مرطوب کننده طبیعی بوده رطوبت لازم را در تمام لایه های پوست فراهم می سازد.
• محرک رشد و تمایز سلول هاست.
• به دلیل دارا بودن آنزیم های پروتئولیتیک در مصرف موضعی بافت های مرده را تخریب کرده و زخم را تمیز می کند.
• با گشادکردن مویرگ ها موجب افزایش جریان خون بافتی است.
• به دلیل دارا بودن ویتامین ها، موادمعدنی، آنزیم ها، قند ها و اسیدهای آمینه ضروری و غیر ضروری موجب سلامت بدن و پوست است.
• اگر یک و یا چند دارو همه منافع و خواص فوق الذکر را دارا باشند حتماً گران بوده و عوارض جانبی فراوانی به همراه دارند. اما آلوئه ورا تمام خواص فوق را بدون عوارض جانبی دارا است.

 

photo_2016-08-26_10-05-41

 

 
آلوئه ورا نوش داروی تمام دردها نبوده و دارای هیچ گونه قدرت جادویی نمی باشد. بلکه همان طور که گفته شد محل اثر آن بر روی دو منطقه یعنی اپی تلیال و سیستم ایمنی است. این گیاه دارای پیشینه چند صد ساله است و هزاران نفر از مردم طی قرن ها منافع آن را در بیماری های مخلتف پوستی از قبیل اگزما، پوریازیس، زخم ها، سوختگی ها و آکنه و نیش گزش حشرات تجربه کرده اند. به علاوه دریافته اند که این گیاه موجب بهبودی بیماری های روده ای مثل دی ورتیکولیس (فتق) و سندرم روده تحریک پذیر است. با خوردن مرتب ژل آلوئه ورا نشانه های بهبودی در بعضی بیماری های سیستم ایمنی مانند آرتریت، آسمME(سندرم خستگی بعد از بیماریهای ویروسی) و LE (لوپوس) مشاهده می شود. بنابراین آلوئه ورا در کنترل بیماری های مختلف نقش مکمل را ایفا می کند، و بسیار مهم است که بدانید که تشخیص به عهده پزشک معالج است و افراد باید به توصیه های پزشک شان توجه کنند.تشخیص خودسرانه می تواند بسیار خطرناک باشد چرا که بسیاری از بیماریهای علائم مشابهی دارند.
ترکیبات ژل آلوئه ورا فوراور لیوینگ براساس رأی و نظر لابراتوار تحقیقاتی دارو و غذای نیویورک FDA ،ژل آلوئه ورا فوراور لیوینگ اساساً با ژل موجود در برگ های تازه آلوئه ورا یکسان است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *