افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

چاق بودن کودکان را چطور درمان کنیم

  • فرزندتان را نزد پزشک یا کسی که مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد ببرید. دکتر قبل از تشخیص چاقی، سابقه رشد کودک تان و الگوی نسبت وزن به قد خانواده تان را بررسی می کند. بعضی بچه ها اندام درشتی دارند یا اینکه در دوران بچگی، در بعضی نقاط بدن شان دچار اضافه وزن هستند. دکتر ممکن است قبل از تشخیص نهایی، از فرزندتان آزمایش قند خون یا کلسترول بگیرد.

 

اگر در مورد وزن کودک تان نگران هستید، تعلل نکنید، با کمک و حمایت شما، کودک می تواند تغییرات لازم را در شیوه زندگی و عادات غذایی خود، برای رسیدن به وزن مناسب و حفظ آن در ادامه زندگی اش، به وجود بیاورد.

کودکی که دچار اضافه وزن باشد و شاخص توده بدنی اش ۳۰ یا بیشتر باشد، چاق محسوب می شود. شاخص توده بدنی (BMI)، از تقسیم وزن بر حسب گیلوگرم بر مجذور قد بر حسب متر به دست می آید. چاقی در دوران کودکی خطراتی مثل کلسترول و فشارخون بالا و دیابت نوع دو را به همراه دارد.

۱

به رژیم غذایی فرزندتان توجه داشته باشید. غذاهای پر کالری مثل فست فودها و تنقلات شیرین مانند نوشابه و شکلات و دسر باعث افزایش وزن می شود. طبق دستورالعمل رژیم غذایی سال ۲۰۱۰، یک پسر بچه ۶ ساله کم تحرک، باید ۱۲۰۰ تا ۱۴۰۰ کالری، اگر فعالیتش در حد متوسط است، ۱۴۰۰ تا ۱۶۰۰ کالری و اگر فعال است، ۱۶۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری در روز مصرف کند.

۲

به سطح فعالیتهای فرزندتان توجه کنید. فعالیت های بدنی کالری ها را می سوزاند، بنابراین ورزش نکردن به افزایش وزن او کمک می کند. کودکی که به جای دوچرخه سواری و بازی های ورزشی، بیشتر وقتش را به تماشای تلویزیون یا انجام بازی های ویدیویی بگذراند، وزنش شروع به افزایش می کند.

۳

به مقدار غذای فرزندتان توجه کنید. اگر برای هر وعده غذایی، در بشقابش کوهی از غذا درست می کند یا به طور منظم برای بار دوم یا سوم غذا می خواهد، ممکن است کالری مصرفی اش از مقدار کالری ای که می سوزاند بیشتر باشد. رستوران ها معمولاً سهم غذایی بیشتری از آنچه که باید، به هر کس اختصاص می دهند و ممکن است وعده های غذایی تان در خانه را تحت تأثیر قرار دهد.
می توانید در وب سایت ها دستورالعمل هایی برای میزان مصرف روزانه میوه ها، سبزیجات، لبنیات، غذاهای پروتئینی و حبوبات پیدا کنید. به عنوان مثال یک کودک بین ۴ تا ۸ ساله که کمتر از ۳۰ دقیقه در روز فعالیت بدنی متوسط دارد، هر روز باید معادل ۱۱۵ گرم پروتئین بخورد. دستورات صحیح را دنبال کنید تا سالم ترین وعده های غذایی را برای فرزندتان فراهم کنید. نیمی از بشقاب فرزندتان باید به میوه ها و سبزیجات اختصاص داده شود، در حالی که یک چهارم آن باید به حبوبات و یک چهارم دیگر هم به پروتئین اختصاص داده شود.

۴

فرزندتان را نزد پزشک یا کسی که مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد ببرید. دکتر قبل از تشخیص چاقی، سابقه رشد کودک تان و الگوی نسبت وزن به قد خانواده تان را بررسی می کند. بعضی بچه ها اندام درشتی دارند یا اینکه در دوران بچگی، در بعضی نقاط بدن شان دچار اضافه وزن هستند. دکتر ممکن است قبل از تشخیص نهایی، از فرزندتان آزمایش قند خون یا کلسترول بگیرد.

۵

مسئولیت پذیری شما ممکن است در افزایش وزن کودک تان نقش داشته باشد. اگر مواد غذایی سالم و مغذی در اختیارش نگذارید، نمی توانید از او انتظار داشته باشید که رژیم غذایی متعادلی داشته باشد. با خوردن غذاهای سالم و فراهم کردن مواد مغذی و غذاهای خانگی برای همه اعضای خانواده، الگوی خوبی برای فرزندتان باشید. میوه و تنقلات درست شده با حبوبات را جایگزین نوشابه و چیپس و آب نبات کنید. عادت کنید که برچسب همه مواد غذایی را در سوپر مارکت چک کنید. بعضی مواد غذایی مانند غلات صبحانه، نان و سس گوجه فرنگی دارای نمک یا قند پنهان هستند. تا جایی که ممکن است مواد غذایی کم نمک یا بدون سدیم را انتخاب کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *