افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

پیشگیری از پوسیدگی دندان با مصرف کشمش

Raisins

  • کشمش سرشار از ویتامین C است و محققان معتقدند که نتایج این تحقیقات، تصورات شایع در میان بسیاری از مردم را که گمان می کردند کشمش باعث تشدید پوسیدگی دندان می شود از بین می برد.

 

محققان آمریکایی در آزمایش های خود نشان داده اند ترکیبات که فیتوشیمی کشمش مانع رشد و نمو چند باکتری عامل پوسیدگی دندان و بیماریهای لثه می شوند.

آزمایشهای صورت گرفته حکایت از وجود ۵ نوع ماده فیتوشیمی در کشمش بدون دانه دارند؛ این مواد عبارتند از اسید الیالونیکAlaalonek acid، الونولیک الدهید Alenolak aldehyde، اسید بیتولینک (Batolenk acid)، هیدروکسیمتیل (Hedroximthel) و فورفورال (furfural). تمام این مواد، آنتی اکسیدان هستند.

کشمش سرشار از ویتامین C است و محققان معتقدند که نتایج این تحقیقات، تصورات شایع در میان بسیاری از مردم را که گمان می کردند کشمش باعث تشدید پوسیدگی دندان می شود از بین می برد.

پیش از این تصور می شد قند موجود در کشمش، قابلیت چسبندگی دارد و قندهایی که به دندان می چسبند باعث پوسیدگی آن می شوند، در حالی که تحقیقات اخیر ثابت می کند که ترکیبات فیتوشیمیایی موجود در کشمش باعث بهبود بهداشت دهان و تقویت مقاومت دندانها در برابر پوسیدگی و بیماریهای لثه می شود.

این خوراکی همچنین حاوی تعدادی مواد مغذی از جمله ویتامین های گروه B و برخی مواد معدنی مثل کلسیم، مس، ید، فسفور و پتاسیم است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *