افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

پیشگیری از دیابت در کودکان چاق با مصرف روزانه ی شیر

مصرف روزانه شیر مانع ابتلای کودکان چاق به دیابت می شود

به گزارش پزشکین به نقل از ایرنا؛ از روزنامه دیلی میل، مطالعه محققان دانشگاه تگزاس آمریکا نشان می دهد شیر گاو حاوی مواد مغذی است که موجب کاهش سطح انسولین در فاصله میان وعده های غذایی می شود؛ انسولین هورمونی است که سطح گلوکز خون را کنترل می کند.
این موضوع خطر ابتلا به سندرم متابولیک «گروهی از اختلال ها که شامل فشارخون بالا، قند خون و چربی بالا، چربی شکمی بیش از حد و کم بودن کلسترول خوب می شود» را کاهش می دهد. داشتن هر سه این موارد می تواند به ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و سکته مغزی منجر شود.
محققان متوجه شدند ، کودکان دارای اضافه وزن و چاقی که دست کم روزی ۵۰۰ سی سی شیر مصرف می کردند کمتر مستعد ابتلا به دیابت نوع ۲ بودند؛ دیابت نوع ۲ شکلی از دیابت است که با چاقی ارتباط دارد.
اما کودکانی که کمتر از ۲۳۰ سی سی شیر در روز مصرف می کردند سطح انسولین ناشتای آنها بیشتر از کودکانی بود که دست کم حدود ۵۰۰ سی سی شیر مصرف می کردند. انسولین ناشتا به سطح انسولین میان وعده های غذایی گفته می شود.
این مطالعه که در کنگره اروپایی در زمینه چاقی در وین ارائه شد ، نشان داد که سطح انسولین ناشتا در میان کودکانی که دست کم حدود ۵۰۰ سی سی شیر در روز مصرف می کردند حدود ۵۰ درصد کمتر بود.
آکادمی متخصصان اطفال آمریکا و دستورالعمل های غذایی سال ۲۰۱۵ برای آمریکایی ها توصیه می کنند که کودکان بالای ۲سال روزانه دو تا سه فنجان شیر کم چرب مصرف کنند.
پیش از این مطالعات نشان داده اند که شیر از ابتلا به سندرم متابولیک و دیابت در بزرگسالان نیز محافظت می کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *