افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

پیشگیری از سرطان پروستات

تشخیص و درمان سرطان پروستات در ابتدای ابتلا بسیار آسان است اما وقتی این سرطان پیشرفته شود می‌تواند دیگر ارگان‌ها را آلوده کرده و درمان را سخت کند. با کمک یک آزمایش خون ساده و اندازه‌گیری آنتی‌ژن پروستاتیک خاص AP5 می‌توان بیماری را در همان مراحل نخست شناسایی کرد.
چند دستورالعمل برای پیشگیری از ابتلا پزشکان و متخصصان متوجه شده‌اند برخی موادغذایی می‌توانند خطر ابتلا به سرطان پروستات را افزایش یا کاهش دهند.

pros

در اینجا به ۱۰ توصیه از مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم:

۱) مصرف ماهی و روغن‌های گیاهی به دلیل آنکه غنی از امگا۳ هستند احتمال ابتلا به انواع سرطان از جمله سرطان پروستات را پایین می‌آورند!

۲) مصرف موادغذایی حاوی ویتامین E سبب کاهش هیپرتروفی پروستاتیک شده و از غدد در برابر سرطان محافظت می‌کنند. مارگارین، روغن‌های گیاهی، گردو، گندم و غلات کامل از جمله منابع غنی ویتامین E هستند!

۳) مصرف غلات سبب افزایش میزان فیبر، سلنیوم و ویتامین E و همچنین ترکیبات فیتوشیمیک در بدن شده که در پیشگیری از سرطان مفید است!

۴) مصرف الکل، مایعات دارای کافئین و ترکیباتی که مجاری ادرار را ملتهب می‌کنند برای مبتلایان به هیپرتروفی پروستات مضر است.

۵) سلنیوم نوعی نمک معدنی است که در گردو، میوه‌های دریایی، برخی گوشت‌ها، ماهی، گل گندم، دانه گندم و برنج قهوه‌ای موجود است و از بروز سرطان پیشگیری می‌کند.

۸) موادغذایی حاوی سویا از هیپرتروفی پروستات پیشگیری کرده و رشد تومورها را کند می‌کند. دلیل این امر ایزوفلاون‌های موجود در سویا است که سبب کاهش میزان دی‌هیدروتستوسترون یا هورمون مردانه و رشد غیرعادی بافت پروستات می‌شود.

۹) مصرف سبزیجات از خانواده کلم مثل بروکلی، کلم، گل‌کلم نه تنها آنتی‌اکسیدان زیادی به بدن می‌رسانند بلکه حاوی ایزوتیوسیانات‌ها هستند که از فیتوشیمیک‌ها تشکیل شده و برای سلامت بسیار مفیدند!

۱۰) گوشت‌های قرمز چون حاوی چربی حیوانی هستند می‌توانند احتمال ابتلا به سرطان پروستات را افزایش دهند.

۱۱) مصرف زیاد آب و مایعات غیرالکلی چون سبب شستشوی کلیه و مثانه می‌شود برای مبتلایان به هیپرتروفی پروستات مفید است. برعکس آن مصرف قهوه و آب جو به این افراد توصیه نمی‌شود.

۱۲) تحقیقات اخیر پژوهشگران نشان داده است مصرف گوجه و مشتقات آن چون حاوی لیکوپن است می‌تواند خطر ابتلا به سرطان پروستات را کاهش دهد. گوجه به ویژه وقتی می‌پزد لیکوپن بیشتری آزاد می‌کند. به همین دلیل املت گوجه و سوپ آن نه تنها مانع از چاقی می‌شود بلکه از بروز سرطان هم جلوگیری می‌کند!

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *