افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

پیشگیری از زمین خوردن در سالمندی با ویتامین D

download (5)

اگر در خانه فردی مسن دارید یا از افراد مسن نگهداری می کنید لازم است بدانید برا دوام استخوان این افراد تنها راه دریافت ویتامین D می باشد در این پست پزشکی بیان می کنیم پیشگیری از زمین خوردن در سالمندی با ویتامین D .

مطالعات قبلی نشان داده است که ویتامین D نقش مهمی در حفظ قدرت عضلانی دارد. گرچه این ویتامین می تواند در پوست بدن انسان وقتی در معرض نور آفتاب است ساخته شود ولی مهمترین راه رساندن آن به بدن افراد مسن مصرف مواد غذایی حاوی آن یا مصرف مکمل های دارویی حاوی ویتامین D است.

زمین خوردن در افراد مسن از علل مهم بروز شکستگی لگن است و این شکستگی می تواند در بسیاری موارد موجب خانه نشین شدن فرد تا آخر عمرش شود. پس پیشگیری از آن از جمله مهمترین راه های ارتقاء سلامت افراد مسن است. این افراد معمولا درخانه زندگی می کنند، کمتر بیرون رفته و تغذیه مناسبی هم ندارند. زیاد هم در معرض تابش نور خورشید نیستند. بنابراین در بسیاری از آنها کمبود ویتامین D شدیدی وجود دارد.

در مطالعه ای که محققین انجام دادند به تعدادی از افراد مسن ماهی ۱۰۰ هزار واحد ویتامین D داده و به تعدادی دیگر ویتامین D ندادند. در ابتدای مطالعه، آزمایش ها نشان داد که در بیش از نیمی از افراد، ویتامین D کافی در بدن وجود نداشت و در پایان مطالعه سطح ویتامین D همه آنهایی که این مکمل را دریافت کرده بودند به میزان طبیعی رسید.

مطالعه نشان داد در افرادی که توانسته بودند با مصرف کافی ویتامین D سطح این ماده را در بدن خود به اندازه طبیعی برسانند زمین خوردن نصف آنهایی بود که هنوز ویتامین D کمی در بدن داشتند.

 

پزشکین : پیشگیری از زمین خوردن در سالمندی با ویتامین D

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *