افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

پیشرفت جدید پزشکی در ساخت اولین قلب مصنوعی پلیمری

پیشرفت جدید پزشکی در ساخت اولین قلب مصنوعی پلیمری

  • یکی از محققان در این زمینه گفت است: برای ساخت این قلب مصنوعی از ترکیبات «پلیمری» و قطعات الکترونیکی استفاده شده است و با بافت زنده ترکیب کرده‌ایم؛ پیش از این فقط بافت‌های آلی قلب را طراحی کرده‌ایم.

 

محققان دانشگاه کالیفرنیای موفق شدند اولین قلب مصنوعی از جنس پلیمر با قابلیت پیوند زدن به بیماران بسازند.

براساس گزارش نشریه “مواد طبیعی” (Nature Materials) که نتایج مطالعات روی این پروژه در آن منتشر شده‌است این «قلب مصنوعی» از دو بخش تشکیل شده که بخش اول از مواد آلی تشکیل و بخش دوم به صورت مهندسی طراحی شده است. همچنین می توان این قلب را که به صورت طبیعی میتپد از راه دور کنترل نمود.

یکی از محققان در این زمینه گفت است: برای ساخت این قلب مصنوعی از ترکیبات «پلیمری» و قطعات الکترونیکی استفاده شده است و با بافت زنده ترکیب کرده‌ایم؛ پیش از این فقط بافت‌های آلی قلب را طراحی کرده‌ایم، اما در این پروژه یک قلب کامل طراحی و ساخته شده است.به گفته این محقق، گروه تحقیقاتی دانشگاه کالیفرنیا به مدت پنج سال روی ساخت بافت‌های قلب کار کرده اند و از ابزارهای پیچیده فناوری نانو دراین پروژه بهره بردند و یکی از مهم ترین فناوری های موجود در این قلب مصنوعی قابلیت کنترل از راه دور آن می باشد.

در طراحی این قلب مصنوعی برای تپش از سلول‌ها و بخش زنده استفاده شده و تجهیزات الکترونیکی نیز برای کنترل فرآیند تپش به کار گرفته شده است. یکی دیگر از تکنولوژی های جدید و بسیار کاربردی که در این قلب مصنوعی تعبیه شده است، امکان رهاسازی مواد دارویی لازم جهت بهبود عملکرد و هماهنگ شدن با بدن بیمار میزبان در صورت نیاز می باشد..

درحال حاضر محققان در تلاش هستند تا از این روش برای ساخت ابزارهایی جهت درمان عارضه‌های مغزی و نخاع استفاده کنند.

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *