افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

پیر شدن پوست دست از علت تا درمان آن

پیر شدن پوست دست از علت تا درمان آن

  • در کنار اشتباهات بالا، نوع صابون مورد استفاده هم اثرات قابل توجهی برای پوست دارد. دکتر هکستال (متخصص پوست در The Harley Medical Group) می‌گوید: «یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات ما درباره دست‌های‌مان، استفاده از صابون‌های غلیظ است که pH پوست را دچار اختلال می‌کنند.

 

 

وقتی که درباره محصولات ضدپیری صحبت می‌کنیم، ذهن‌مان به‌طور خودکار به سمت چین‌وچروک‌های اطراف چشم یا افتادگی پوست گردن کشیده می‌شود. با این‌حال، چند نفر از ما به مراقبت از دست‌ها فکر می‌کنیم یا این کار را جدی می‌گیریم؟‌ در کنار چشم‌ها و گردن، دست‌ها هم یکی از قسمت‌های مهم بدن هستند که نشانه‌های پیری را خیلی زود نمایان می‌کنند. همراه با شکل‌گیری چین‌وچروک‌ها و لکه‌های ناشی از پیری، پوست دست‌ها نیز به‌علت کاهش کلاژن ضعیف می‌شود و در صورت عدم مراقبت مناسب، دست‌های ما را نحیف و زردرنگ می‌کند. پس اگر می‌خواهید که مراقبت از دست‌ها را در رژیم زیبایی خودتان قرار بدهید، می‌توانید از توصیه‌های زیر کمک بگیرید و اشتباهات گذشته را اصلاح کنید.

 

اشتباه اول محافظت نکردن از دست‌ها در مقابل نور خورشید

منظور متخصصان این نیست که تمام سال باید دستکش بپوشید، اما محافظت از دست‌ها در مقابل نور خورشید مانند محافظت از صورت و گردن ضروری است. بنابراین، همه ما باید به‌طور منظم از کرم‌های ضدآفتاب دارای SPF بالا برای محافظت از دست‌های‌مان استفاده کنیم. دکتر استفانی ویلیامز (متخصص پوست و مدیر European Dermatology London) می‌گوید: «دست‌های ما دائما در معرض تماس با اشعه‌های UV قرار دارند. بنابراین، استفاده از SPF ۳۰ تا ۵۰ برای جلوگیری از پیری زودرس دست‌ها ضرورت پیدا می‌کند.

 

اشتباه دوم تماس بیش از حد با آب

ما هر روز به کارهایی مانند شستن ظرف‌ها، حمام بردن فرزند کوچک‌مان یا تمیز کردن خانه می‌پردازیم. درنتیجه، دست‌های ما به‌طور منظم با آب تماس پیدا می‌کند و این مساله می‌تواند عامل فشاری برای پوست باشد. به‌گفته دکتر ویلیامز، «تماس مکرر دست‌ها با آب می‌تواند چربی‌های پوست را از بین ببرد و به عملکرد دفاعی پوست دست آسیب برساند. همچنین، تبخیر رطوبت دست‌ها هم با این کار بیشتر می‌شود و درنهایت پوست دست‌ها را خشک می‌کند». این متخصص می‌گوید: «هرچه رطوبت موجود در لایه اپیدرمی بیشتر از بین برود، خشکی پوست و التهاب پوست دست هم بیشتر می‌شود و همین روند هم پیری زودرس دست‌ها را به‌وجود می‌آورد». بنابراین، حداقل کاری که می‌توانید انجام بدهید، استفاده از دستکش موقع شستن ظرف‌ها یا تمیز کردن خانه است.

 

اشتباه سوم استفاده از صابون‌های غلیظ

در کنار اشتباهات بالا، نوع صابون مورد استفاده هم اثرات قابل توجهی برای پوست دارد. دکتر هکستال (متخصص پوست در The Harley Medical Group) می‌گوید: «یکی از بزرگ‌ترین اشتباهات ما درباره دست‌های‌مان، استفاده از صابون‌های غلیظ است که pH پوست را دچار اختلال می‌کنند. اگرچه ترکیبات شیمیایی موجود در همه صابون‌ها از نظر پاک‌کنندگی مفید هستند، اما از پوست دست محافظت نمی‌کنند». این متخصص می‌گوید: «وقتی که لایه حفاظتی پوست از بین برود، خشکی پوست هم بیشتر می‌شود و حساسیت‌های پوستی و التهاب‌های پوستی هم بیشتر شکل می‌گیرند. این مشکلات خصوصا برای افراد مسن‌تر و سالمند جدی‌تر هستند. بنابراین، حتما از شوینده‌های یا صابون‌های ملایم و استاندارد برای شستن دست‌های‌تان استفاده کنید که هم رطوبت دست‌ها را در سطح مطلوب نگه دارید و هم از خشکی بیشتر پوست دست‌ها جلوگیری کنید».

 

اشتباه چهارم نداشتن برنامه مراقبت از پوست برای دست‌ها

همه ما می‌دانیم که نباید مراقبت از پوست صورت و استفاده از محصولات مرغوب را برای محافظت از آن فراموش کنیم، اما به‌راحتی مراقبت از پوست دست‌ها را نادیده می‌گیریم. دکتر ویلیامز می‌گوید: «هر روز صبح از سرم‌های آنتی‌اکسیدانی غلیظ برای دست‌ها استفاده کنید که ویتامین C و E داشته باشند. شب‌ها نیز استفاده از محصولات حاوی ویتامین A یا رتینول برای پوست دست‌ها ضروی است». محصولات مخصوص شب نه‌تنها از دست‌ها مراقبت می‌کنند، بلکه لایه‌برداری ملایمی را هم انجام می‌دهند. همین ویژگی، سلول‌های پوستی مُرده را از روی دست‌ها جدا می‌کند و نقش موثری در جوان‌سازی پوست دست‌ها دارد.

 

منبع : سلامتیسم

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *