افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

برای تقویت سیستم ایمنی بدن پیاده روی کنید

1

  • پیاده روی علاوه بر پیشگیری از بیماریها در درمان بعضی از آنها نیز تاثیر بسزایی دارد. لذا توصیه می شود برای حفظ سلامتی خود  روزانه بمدت ۳۰-۲۰ دقیقه پیاده روی کنیم.

پژوهشگران علوم پزشکی در دانشگاه لوبروی کشور انگلیس می گویند نتایج یک بررسی نشان می دهد که پیاده روی موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش ورم و التهاب در افراد مبتلا به بیماری کلیه می شود.

محققین  می گویند ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن احتمال ابتلا به عفونت را افزایش می دهد و فعالیت بیش از حد آن نیز منجر به ورم و التهاب مزمنی می شود که به رگ های خونی آسیب می زند و خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد.

به گفته دکتر جوآنا ویانا، تحقیقات نشان می دهد ورزش سیستم ایمنی را تقویت و ورم و التهاب را کاهش می دهد اما تاکنون تحقیقات کمی درباره اثرات آن بر افراد مبتلا به بیماری کلیه صورت گرفته است.

در این مطالعه محققان گروهی از بیماران مبتلا به بیماری مزمن کلیه را مدت شش ماه پنج بار در هفته روز ۳۰ دقیقه ورزش دادند و آنها را با گروهی از افراد مبتلا به بیماری کلیه که این فعالیت بدنی را نداشتند مقایسه ،کردند.

این مطالعه نشان داد: پیاده روی قابلیت سیستم ایمنی بدن را برای مقابله با عفونت ها افزایش و میزان ورم و التهاب کاهش می دهد.

ویانا گفت: ورزش آثار ضد تورمی و ضد التهابی در افراد مبتلا به بیماری کلیه دارد و خطر حمله قلبی را در این دسته از بیماران کاهش می دهد.

هنگام پیاده روی، میزان گلبول های سفید افزایش پیدا می کند، ضربان قلب، فشار خون و میزان هورمون های استرس به نام کورتیزول کاهش می یابد.

براساس اعلام انجمن کلیه آمریکا، ۶۰ میلیون نفر در سراسر جهان به بیماری مزمن کلیه مبتلا هستند.

محققین تاکید دارند که  با مقداری تغییر در زندگی و پیاده روی منظم  می توانیم اثرات بزرگی در سلامت فردی و اجتماعی  ایجاد کنیم.

پیاده روی علاوه بر پیشگیری از بیماریها در درمان بعضی از آنها نیز تاثیر بسزایی دارد. لذا توصیه می شود برای حفظ سلامتی خود  روزانه بمدت ۳۰-۲۰ دقیقه پیاده روی کنیم.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *