افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

پوکی استخوان و درمان آن با ورزش

download

دانستنی هایی در مورد پوکی استخوان در زنان مسن و راه درمانی با ورزش ویژه این افراد ، بخوانید در این جا درباره پوکی استخوان و درمان آن با ورزش و شیوه جلوگیری از آن .

پوکی استخوان یکی از دلایل اصلی ناتوانی در زنان مسن است ، ناتوانی و حتی گاهی ترس از حرکت و فعالیت.
چگونه می توان خطر ابتلا به مشکلات ستون فقرات و شکستگی استخوان ها را کاهش داد ؟
جواب مشخص است : ورزش. اگر شما همیشه فعال بوده و فعالیت بدنی داشته اید که خوش به حالتان! اما پس از یائسگی نیز برای شروع ورزش خیلی دیر نیست.

ورزش درمانی برای پوکی استخوان
دو مکانیسم جداگانه یعنی فعالیت عضلانی و تحمل وزن در حفظ تراکم استخوان طبیعی اهمیت دارد. در افراد طبیعی و سالم که مدتی استراحت مطلق داشته اند، انجام تمرینات در وضعیت خوابیده و روی یک دوچرخه ثابت هیچ تاثیری در کاهش کلسیم نداشته است. تحمل وزن اگر چه مفید و لازم است ولی به تنهایی کافی نیست. بنابراین اعمال نیروی فشارنده کافی به استخوان و تحریک فعالیت عضلات مربوطه برای جلوگیری از کاهش استحکام استخوان لازم است.

چند نکته درباره ورزش پوکی استخوان
– افراد مبتلا به پوکی استخوان باید از تمریناتی که در آنها کمر خم می شود، اجتناب کنند.
– انجام منظم برخی تمرینات خم شدن مانند دراز و نشست، خطر شکستگی ستون فقرات را در افرادی که در آنها احتمال پوکی استخوان وجود دارد، افزایش می دهد.
– اگر یک فرد شکستگی چندگانه ای را در ستون فقرات نشان داد، یا توده استخوانی کم یا درد کمر داشت، شرکت در فعالیت های تمرینی تحمل وزن باید محدود شوند و به شنا کردن، راه رفتن در آب و برنامه های هوازی آبی و تمرینات روی صندلی تغییر یابند.
– به افرادی که به پوکی استخوان مبتلا هستند و همچنین سایر افراد سالم توصیه می شود شیر، ‌ماست، حبوبات، سویا و میوه را به میزان زیاد مصرف کرده و حتما در برنامه روزانه خود ورزش را بگنجانند، چرا که اگر فشار کافی به استخوان ها وارد نشود، استحکام آنها کمتر می شود

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *