افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

پوسیدگی دندان و توصیه هایی برای جلوگیری از آن

download

  • با از بین بردن ریزه خواری و خوردن به طور مداوم در کودکان در سنین مدرسه که باعث پوسیدگی دندان می شود و آموزش به والدین برای برنامه غذایی می توان به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک کرد.

 با چه روش هایی می توانیم مانع پوسیدگی دندان شویم و چه توصیه هایی در این زمینه به ما کمک می کنند عوامل ایجاد پوسیدگی در دندان کدامند؟
سید علی اکبر مهدوی زاده جراح دندانپزشک  با بیان اینکه پوسیدگی های دندانی بیماری های مزمنی هستند که تمام سنین را درگیر می کنند، گفت: با توجه به اینکه اکثر مواد اولیه وارداتی هستند، هزینه های دندانپزشکی بسیار گران است که بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا پوسیدگی های دندانی را با پیشگیری و بهداشت متوقف کرده اند.
وی با اعلام اینکه در ایجاد پوسیدگی ۳ عامل دندان پوسیده، مواد غذایی و فرهنگ و آموزش والدین افراد دخالت دارند، گفت: با وجود متولیان زیادی که در وزارت بهداشت، دانشکده ها و انجمن های تخصصی برای امر درمان وجود دارد، اما این تعداد پاسخگوی مشکلات دندانی و نیاز کشور نیست.
این دندانپزشک با اعلام اینکه براساس آمار وزارت بهداشت، متوسط تعداد دندان های پوسیده، از دست رفته افراد در کشور ۵.۵ دندان است، تصریح کرد: این میزان نسبت به میانگین جهانی رقم بالایی محسوب می شود و تمامی امکانات دندانپزشکی توان رویارویی با این مشکل را ندارند.
وی با تاکید بر اینکه آموزش و پیشگیری بهترین راهکار برای کاهش پوسیدگی های دندانی است، تصریح کرد: فیشورسیلنت(پرکردن شیارهای بین دندانی) و فلورایدتراپی از مهمترین راه های جلوگیری از پوسیدگی دندان است، با از بین بردن ریزه خواری و خوردن به طور مداوم در کودکان در سنین مدرسه که باعث پوسیدگی دندان می شود و آموزش به والدین برای برنامه غذایی می توان به پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک کرد.
مهدوی زاده افزود: دندان شماره ۶ همزمان با دندان شماره ۱ و یکباره در دهان ظاهر می شود که نقش کلیدی و اساسی در سلامت دهان و دندان دارد و نیارمند توجه بیشتر والدین است زیرا اغلب این دندان را با دندان شیری اشتباه می گیرند.
وی تاکید کرد: ۸۵ درصد پوسیدگی های دندان ۶ مربوط به شیارهای دندانی است که با فیشورسیلنت می توان از پوسیدگی های آن جلوگیری کرد.
باشگاه خبرنگاران ج

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *