افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

پف دور چشم از علت تا درمان آن

پف دور چشم از علت تا درمان آن

download

دانستنی های متخصصان چشم درباره پف دور چشم که اکثرا در خانم ها این عامل را باعث کاهش جذابیت چشم می شود در این جا به بیان پف دور چشم از علت تا درمان آن می پردازیم .

تورم دور چشم که معمولا پف دور چشم نامیده می شود، ناشی از وجود مایع اضافی در بافت همبند اطراف چشم است که می تواند یک عارضه ارثی یا نشانه زخم، عفونت یا آسیب های دیگر در ناحیه اطراف چشم باشد.

واکنش های آلرژیک، یکی از مهمترین دلایل پف دور چشم محسوب می شوند که معمولا با قرمزی و احساس خارش همراه هستند. گاهی اوقات تورم دور چشم به دلیل شرایطی است که تمام بدن را تحت تاثیر قرار داده است.

به عنوان مثال، اختلال در عملکرد کلیه ها، می تواند منجر به افزایش آب در بافت همبند اطراف چشم و تورم شود. گریه طولانی نیز یکی از دلایل تورم چشم است. تغییر در آب و هوا (به ویژه آب و هوای گرم و مرطوب)، تغییرات هورمونی، کم آبی بدن، فشار عصبی، مصرف غذاهای شور و خواب ناکافی نیز از دیگر دلایل تورم دور چشم هستند.

به مرور زمان و با افزایش سن، بافت و عضلات اطراف چشم ضعیف تر می شوند و معمولا حالت تورم دور چشم، به ویژه در صورتیکه ارثی باشد، بیشتر نمود می کند.

درمان

اگر پف دور چشم از بچگی وجود داشته باشد و تقریبا در دیگر اعضای خانواده نیز دیده شود، یک نگرانی در حوزه زیبایی محسوب می شود و نیاز به درمان ندارد؛ ولی اگر این عارضه طی یک زمان مشخص رخ دهد، می تواند نشانه آلرژی یا اختلال در عملکرد برخی از ارگان های بدن باشد. در این صورت باید در رژیم غذایی و خواب کافی توجه شود.

درصورتی که تورم کاهش نیافت، اولین قدم مراجعه به پزشک و بررسی احتمال آلرژی به محیط یا یک غذای خاص است. در صورتی که پف دور چشم به دلیل مشکل جسمی نباشد، می توان از جراحی زیبایی یا درمان های تایید شده دیگری که برای ترمیم چین و چروک و جوان سازی پوست اطراف چشم استفاده می شود کمک گرفت. معمولا استفاده از لیزر، روش های لایه برداری و مواد پُر کننده (filler) که برای رفع چین و چروک توصیه می شوند، در کاهش پف دور چشم موثر هستند.

در مواقع پیشرفته، جراحی پلک، زیر نظر فوق تخصص توصیه می شود. جراحی پلک بلفاروپلاستی نامیده می شود. بلفاروپلاستی یکی از شایع ترین روش های جراحی زیبایی است که با برداشتن پوست، چربی و عضله اضافی و ترمیم موقعیت پلک، سبب تغییر قابل ملاحظه ای در ظاهر فرد می شود و نتایج آن گاهی به صورت مادام العمر پایدار است.

برخی از روش های کاهش پف دور چشم

-از مصرف نمک اضافی به ویژه در وعده شام خودداری کنید. نمک سبب جمع شدن آب در بدن، به ویژه در ناحیه صورت می شود.

-در اولین فرصت برای درمان آلرژی اقدام کنید. آلرژی، سرماخوردگی و عفونت سینوزیت از مهمترین دلایل تورم اطراف چشم است.

-موقعیت خوابیدن یکی از دلایل تورم اطراف چشم است. سعی کنید روی صورت نخوابید.

-قبل از خوابیدن تمام مواد آرایشی را از روی صورت پاک کنید.

-چشمان را در برابر اشعه ماورابنفش خورشید محافظت کنید. استفاده از کلاه و عینک در آفتاب ضروری است.

-از کرم دور چشم مناسب سنتان استفاده کنید.

-سیگار نکشید، سیگار یکی از مهمترین دلایل خشکی و تضعیف پوست، به ویژه در ناحیه صورت است.

– به چشم خود استراحت دهید، بستن چشم و قرار دادن کمپرس سرد مانند برش خیار و قاشق سرد و چای کیسه ای خنک، به کاهش پف دور چشم کمک می کند.

-مواد حساسیت زا را از چشم دور کنید. ممکن تورم چشم به دلیل استفاده از لوازم آرایشی، رنگ مو یا کرم خاصی باشد که استفاده می کنید، این موارد را شناسایی کنید و از آن ها اجتناب کنید.

-از تماس دست آلوده با چشم خودداری کنید.

پزشکین : پف دور چشم از علت تا درمان آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *