جدیدترین مطالب پزشکی و سلامت در سایت پزشکین



پشت میز نشینی چه خطرات و مشکلاتی دارد ؟

 

  • در مطالعات محققان، میزان سوزاندن کالری در اثر پیمودن و راه رفتن اندازه گیری شده است. و به این نتیجه رسیده اند که حیوانات در طول روز دو برابر بیشتر از زمانی که استراحت می کنند کالری می سوزانند.

اگر شما نیز شغلی دارید که باید تمام وقت پشت میز بنشینید بهتر است که این مقاله را به دقت مطالعه کنید. تحقیقات نشان داده است که شغل هایی که پشت میزی است باعث چاقی فرد می شود و اگر کارمند ملاحظه نکند و با ورزش کردن جلوی چاقی خود را نگیرد در نهایت دچار بیماری های مختلفی خواهد شد. با ما همراه باشید.

و اگر شما به همان میزان غذا می خورید ( یا به واسطه ی کار در آن محیط میزان خوراکتان بیشتر شده ) کالری های شما مانند قبل سوزانده نمی شود و انرژی اضافی به راحتی در بدن شما ذخیره می شود، که این وضعیت هم باعث ظاهر شدن چربی در سلول هایتان می شود در نتیجه شما چاق تر می شوید.

وجود رفتار های مدرن در انسان مثل فست فود، رانندگی ، تلویزیون، و کامپیوتر ، شیوه ی زندگی ما را به سمت غیر متحرک بودن می کشاند. اگر چه ما در حرکت هستیم اما این به اندازه ای نیست که مناسب باشد. در حال حاضر آزمایشات و مطالعاتی روی قسمت بیرونی بدن انسان ها انجام می شود. در سال ۲۰۰۵ ژورنال بین المللی چاقی روی قسمت فیزیولوژیکی بدن انسان مطالعاتی انجام داد و ویژگی های انسان را با سایر پستانداران مقیسه کرد.

● در روز چند کالری باید به ما برسد؟

همه ی پستانداران برای انجام وظایف اولیه ی بدن خود به انرژی نیاز دارند. این یک موضوع اساسی است که بدانیم میزان سوخت و ساز بدن ما به طور عادی چه قدر است و بدن ما در حال حاضر چند کالری می سوزاند. از کالری هایی که در نتیجه ی هضم غذا حاصل می شود ، بخش کمی به انجام وظایف بدن تعلق دارد و در اثر آن ها سوخته می شود. سوزاندن کالری بیشتر به میزان فعالیت شخص بستگی دارد. بدیهی است اگر شما به جای راه رفتن از آسانسور و ماشین استفاده می کنید میزان کالری سوزانده شده ی بدنتان کم می شود.

در مطالعات محققان، میزان سوزاندن کالری در اثر پیمودن و راه رفتن اندازه گیری شده است. و به این نتیجه رسیده اند که حیوانات در طول روز دو برابر بیشتر از زمانی که استراحت می کنند کالری می سوزانند.

انسان در شرایطی که ساکت و بی حرکت است حدود ۱۳۰۰ کالری می سوزاند اما این در برابر میزانی که شما می توانید بر اثر انجام فعالیت های روزانه و ورزش که حدود ۲۶۰۰ کالری است بسیار ناچیز است. در مجموع شما در روز ۳۹۰۰ کالری می سوزانید. اگر در طول روز ۳۹۰۰ کالری غذا بخورید هیچگاه چاق نخواهید شد.

در اثر راه رفتن طولانی مدت شما با توجه به سرعت و بلندی گام ها و وزنتان بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ کالری که برابر ۸ ساعت کار در روز است می سوزانید. ظالمانه و غیر واقعی نیست؟

آن گونه که به نظر می رسد حیوانات از انسان ها فعال ترند، شاید ما هم اینگونه باشیم اگر روی تخت نخوابیم. مطالعات دیگری در سال ۲۰۰۴ در ژورنال دارو و دانش در ورزش روی مردم کانادا توسط آمیش انجام شد. آمیش ، انجمن دوری از آسودگی های مدرن و زندگی با خاک است.

کشاورزی شغل بزرگی است، آن ها از ماشین ها و برق استفاده نمی کنند. و آن به این معنی است که آن ها غذا های خود را از مواد و ماشینی قوطی شده استفاده نمی کنندو خود را درگیر پختن می کنند و بعد از غذا ظرف هایشان را با دست می شویند. آن ها جامعه ای قوی هستند. برای آمیش مهم این است که یک شخص در پایان روز بر اثر انجام فعالیت های زیاد خسته شده باشد.

در مطالعه ای روی ۹۶ زن و مرد بزرگسال که همه ی سنین در آن پوشش داده شده بودند، برای یک هفته همه ی آن ها از گام شمار استفاده کردند. بنابراین آنها در طول روز مجبور بودند قدم بزنند. بیشتر آن ها که در طول زندگی فعالیت های ملایم انجام می دادند زود خسته می شدند.

در این مطالعه مردانی که در بیرون کشاورزی می کردند روزانه ۱۸۰۰۰ گام بر می داشتند و ۰۰ ساعت قدرتمندانه کار می کردند که به طور میانگین ۴۳ ساعت در هفته بود.( یا معادل ۷.۵ ساعت در روز ) زنانی که کار خانه می کنند روزانه حدود ۱۵۰۰۰ گام بر می دارند و ۳ ساعت کار سخت دارند و در هفته ۳۹ ساعت کار باشدت ملایم انجام می دهند(بنابراین میانگین حدود ۵ ساعت در روز می شود). تعجبی ندارد که ۴ درصدآن ها در معرض چاقی قرار دارند.

● چگونه سطح فعالیت خود را بالا برد

آمریکایی های مدرن تنبل هستند ، آن هایی که کار های دفتری دارند در گام شمار چیزی حدود ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ گام بر می دارند و ۲۰ درصد آن در روز کمتر از ۳۰ دقیقه فعالیت دارند یعنی چیزی حدود ۳.۵ ساعت در هفته.

البته بعضی از آن ها برای بازی های المپیک آموزش می بینند. و در طول روز سا عتها ورزش می کنند. آمریکایی ها به کنترل وزن خود اهمیت کمتری می دهند. انسان در روز به حرکات انتقالی نیاز دارد. کارمندان به طور میانگین در طول روز ۶۰ تا ۹۰ دقیقه فعالیت فیزیکی دارند. ( مگر این که مجبور به پاسخگویی به عده ی زیادی باشند.)

آن ها برای لاغر شدن از روش های بدون تحرک استفاده می کنند. اضافه یا کم بود وزن یک نفر نسبت به نفر دیگر اغلب به خاطر ژن هایشان است. بعضی از مردم که تحرک کمتری دارند کمتر می خورند که چاق نشوند. بعضی از مردم هم که کار هایشان به پشت میز محدود می شود بهتر است که بعد از کار به ژیمناستیک رفته و در آخر هفته فعالیت بیشتری داشته باشند.

بعضی از مردم که کار پشت میزی دارند در طول روز پشت میز نمی نشینند. آن ها مرتب از یک محل به محل دیگر در حرکتند. اگر چه این مسیر ها کم و کوچک است اما در کل بزرگ می شوند. شما اگر ۸ ساعت به طور مرتب پشت میز خود بنشینید و پله ها را لمس نکنید و به جای ملاقات دیگران به آن ها تلفن یا ای میل بزنید به طور مرتب مقدار کمی انرژی می سوزانید. اگر شما در یک ساعت ۵۰کالری بیشتر بسوزانید در ۱۰ ساعت ۵۰۰ کالری می شود و در دراز مدت اثر مطلوبی روی شما دارد.

در آخر اگر شما شغل دفتری دارید بین میزان انرژی که وارد بدنتان می شود و انرژی که می سوزانید تعادل برقرار کنید. فعالیت های روزانه تان را برای سوزاندن کالری بیشتر افزایش دهید. کار هایی مثل دوچرخه سواری ، پیاده روی، دویدن رقص یا استفاده از ماشین های قلب را انجام دهید ا فعالیت قلبتان افزایش یابد و هر روز برای طولانی شدن مدت آن تلاش کنید.

اشتراک:


نظر خود را بیان کنید



امتیاز گوگل یادتون نره :)