افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

پس از مصرف موز بدن چه واکنشی نشان می دهد

پس از مصرف موز بدن چه واکنشی نشان می دهد

download

دانستنی هایی درباره خاصیت های بی نظیر موز و این که پس از مصرف موز بدن چه واکنشی نشان می دهد و خواص درمانی موز که در ادامه به طور کامل شرح می دهیم .

اگر به شما بگوییم که یک ابزار پیشگام جدید وجود دارد که می‌تواند در کاهش وزن، کاهش گاز معده، مبارزه با سرطان و افزایش انرژی به شما کمک کند و نسبت به این همه کاری که می‌کند بسیار ارزان است، چه خواهید کرد؟ بله، در مورد موز صحبت می‌کنیم. قدرت جادویی این میوه اثبات شده است. افزودن تنها یک عدد موز به رژیم غذایی روزانه بسیار به سلامت و کاهش وزن تان کمک می‌کند. این میوه معدن منیزیم بوده و به انقباض عضلات و سنتز پروتئین در بدن کمک می‌کند. از طرفی مصرف منیزیم می‌تواند به افزایش لیپولیز بدن کمک کند؛ فرآیندی که بدن از طریق آن ذخیره‌های چربی خود را آزاد می‌کند. در ادامه به نکات جالب دیگری در مورد این میوه خوشمزه می‌پردازیم که احتمالا تا الان نمی‌دانستید.
بازیابی سریع‌تر
پتاسیم موجود در موز باعث می‌شود تا پس از تمرینات ورزشی عضلاتتان سریع‌تر عمل بازیابی یا ریکاوری را انجام دهند و باعث می‌شود تحرک و فعالیت بیشتری داشته باشید.
شادتر خواهید شد
موز باعث افزایش میزان لبخند شما می‌شود چرا که حاوی ویتامین B9 یا همان اسید فولیک است که نوعی ماده مغذی بوده و با افزایش خاصیت ضدافسردگی، می‌تواند با افسردگی مبارزه کند. به عبارت دیگر، به سروتونین -‌یک ماده‌ی شیمیایی مفید‌– کمک می‌کند تا سریع‌تر وارد مغز شود.
احساس استرس و تشویش کمتری خواهید داشت
در کنار بهبود خلق و خو و روحیه بابت وجود B9 ، موز حاوی تریپتوفان – نوعی ماده پیشگام برای سروتونین – هم هست و همانطور که می‌دانید سروتونین یکی از مهم‌ترین مواد شیمیایی مغز است چرا که نوعی ماده ضدافسردگی طبیعی بوده و می‌تواند باعث بهبود و درمان تشویش و بی‌خوابی و سایر مشکلات مرتبط با آن مانند خستگی، حساسیت، هراس و خشم شود. از طرفی موز حاوی «نوراپینفرین» هم هست که می‌تواند واکنش جنگ یا گریز ما را به منظور کمک به کنترل استرس، تنظیم کند.
خواب بهتری خواهید داشت
این مسئله به خاطر وجود «تریپتوفان» در موز است. ماده پیشگام ملاتونین که باعث افزایش آرامش در شما شده و به تنظیم خواب کمک می‌کند.
میزان تورم شکم‌تان کمتر خواهد شد
شکم‌های متورم مانع از به چشم آمدن عضلات شکمی می‌شود. سعی کنید برای مبارزه با آب و گاز موجود در معده خود و جلوگیری از حفظ آنها، موز بخورید. تحقیقات اخیر نشان داد زنانی که دو بار در روز به عنوان پیش غذا موز خوردند و این عادت را ۶۰ روز ادامه دادند میزان تورم شکمشان تا ۵۰ درصد کاهش یافت. چرا؟ چون این میوه باعث افزایش نوعی باکتری می‌شود که با تورم و نفخ معده مبارزه می‌کند و از طرفی منشأ غنی پتاسیم محسوب می‌شود که به کاهشِ حفظ مایعات در بدن کمک می‌کند.

پزشکین : پس از مصرف موز بدن چه واکنشی نشان می دهد

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *