افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

پس از زایمان چه تغییراتی در سیستم قلبی و عروقی روی می دهد

پس از زایمان چه تغییراتی در سیستم قلبی و عروقی روی می دهد

heart-disease-visual-guide-s1-arteriogram-of-healthy-heart

 

 

با توجه به این که در دوران بارداری اعضای بدن دچار تورم می شود پس از زایمان با کم شدن این ورم تغییراتی در بدن ایجاد می شود که در این مطلب به بیان پس از زایمان چه تغییراتی در سیستم قلبی و عروقی روی می دهد در ادامه می پردازیم

حاملگی طبیعی با افزایش آب میان بافتی همراه است که به صورت ورم نمود می یابد و ظرف چندهفته اول پس از زایمان به مرور کاهش می یابد. همچنین، خون از دست رفته حین زایمان که معمولا در نوع زایمان سزاربین بیش از زایمان طبیعی است، به صورت کم خونی، همراه با تپش قلب مختصر بروز یافته که با رژیم پرپروتئین و مصرف قرص آهن تا حداقل ۳ ماه پس از تصحیح ذخیره آهن خون جبران می شود.

حدود ۵ تا ۶ کیلوگرم کاهش وزن بلافاصله پس از زایمان در اثر تخلیه رحم و خون ریزی اتفاق می افتد اما حدود ۶ ماه طول می کشد تا فرد به حدود وزن قبل از حاملگی خود بازگردد.

مواردی که پس از زایمان همراهی شوهر را می خواهد

دلتنگی، خستگی، بی خوابی، اضطراب و افسردگی پس از زایمان نسبتا شایع است که این موارد معمولا خفیف بوده و با انتظار و اطمینان بخشی و کمک اطرافیان به مادر بهبود می یابد. درصورت مداومت افسردگی بیش از ده روز یا تشدید آن و یا سابقه اختلال روانی، بررسی توسط پزشک ضروری است.

مشکلاتی نظیر کمردرد خفیف، بواسیر، سردرد، یبوست و… در این دوره به مرور با تغذیه صحیح و ورزش کاهش می یابد

پزشکین : پس از زایمان چه تغییراتی در سیستم قلبی و عروقی روی می دهد

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *