افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

پاسخ چند سوال رایج در مورد کلاه گیس

5245b147c790d00cce763a3afdf11192

اگر در مراسم های خود زیاد به آرایشگاه میروید و در لابه لای موهای شما از کلاه گیس استفاده میشود بهتر است در انتخاب کلاه گیس و حتی آرایشگاهی که برای اکستنشن مو به آن مراجعه می شود، دقت بیشتری داشت.

چند نوع کلاه گیس داریم؟

 

کلاه گیس ها ۲ نوع هستند؛
یا از الیاف مصنوعی درست می شوند یا از موهای طبیعی انسان. کلاه گیس هایی که در آنها از موهای مصنوعی استفاده می شود، سبک تر و بهداشتی تر از آنهایی هستند که با موی طبیعی ساخته شده اند اما چون از نظر ظاهری کلاه گیس های نوع اول مصنوعی به نظر می رسند، افراد معمولا تمایلی به استفاده از آنها ندارند.

 

 

 

رعایت بهداشت کدام یک از این کلاه گیس ها ساده تر است؟

از آنجا که الیاف مصنوعی بافت مرده است، احتمال اینکه میکروب و قارچ روی آن سوار شود، کم است البته نمی توان به طورمطلق آنها را از آلوده شدن به میکروب مبرا دانست اما اگر کلاه گیس با موی طبیعی انسان درست شده باشد، دقیقا مانند موی طبیعی انسان، کم کم آلودگی محیط بر آن اثر می گذارد و ممکن است میکروب و قارچ به آن نفوذ کند و سلامت پوست را در معرض خطر قرار دهد بنابراین نکته هایی که برای حفظ کلاه گیس باید رعایت شود، دقیقا مثل نکته هایی است که باید برای حفظ بهداشت موهای طبیعی به آنها توجه داشت.

 

 

 

یعنی همان طور که موهای سرمان را می شوییم، آنها را هم با شامپو بشوییم؟

بله، شامپوزدن و شستشوی مداوم این کلاه گیس ها به خصوص در فصل گرما که تعریق و امکان بروز آلودگی ها بیشتر است، ضروری است. از سوی دیگر، افرادی که مدام از کلاه گیس استفاده می کنند، باید یک جفت از آن داشته باشند تا وقتی یکی را می شویند، از دیگری استفاده کنند چون این موها را باید با شامپوی معمولی و آب شست و مدتی طول می کشد تا کاملا خشک و قابل استفاده شوند.
معمولا افرادی که از کلاه گیس استفاده می کنند، مدام نگران افتادن آن در هوای طوفانی یا هنگام

 

 

 

فعالیت و ورزش هستند، روش دیگری برای آنها وجود ندارد؟

چرا، می توانند از روش های دیگری مثل ترمیم مو بهره ببرند. در این روش موهای طبیعی انسانی روی پوست سر یا تارهای موی خود فرد با گره زدن ثابت می شود یا الیافی مثل تور را روی سر می چسبانند و موها را به آن گره می زنند. مزیت ترمیم مو این است که در شرایطی مثل باد، طوفان و در استخر و هنگام ورزش، فرد دیگر نگران جدا شدن موها از سرش نخواهد بود ولی این روش اشکال هایی هم دارد؛

 

از آنجا که موهای گره زده شده رشدی ندارند ولی موهای خود فرد رشد می کنند، بعد از مدتی موها ظاهر نامناسب و نامرتبی پیدا خواهند کرد و لازم است به فردی که موها را ترمیم کرده، مراجعه شود تا آنها را مرتب کند. البته این موهای ترمیمی اشکال دیگری هم دارند؛

 

اگر موهای اضافی به موهای خود فرد وصل شده باشد، تار مو به علت وزن اضافی ای که به آن تحمیل شده، دچار کشیدگی می شود و امکان دارد باعث آسیب به ریشه و کم پشتی دائمی موها شود. یعنی موها کم پشت تر از قبل می شود. اینکه برای هر شخص چه روشی مناسب است، به سلیقه و شرایط زندگی او بستگی دارد.

 

 

 

به هر حال کلاه گیس روی پوست سر قرار می گیرد. امکان بروز حساسیت در صورت استفاده از آن وجود ندارد؟

اگر بهداشت کلاه گیس درست مانند موی طبیعی حفظ شود، معمولا مشکلی ایجاد نمی شود ولی برخی کلاه گیس ها با چسب به سر وصل می شوند و امکان دارد این چسب باعث بروز حساسیت پوستی، قرمزی و خارش شود. البته معمولا تغییر نوع چسب از بروز این حساسیت جلوگیری می کند. برخی کلاه گیس ها هم با کش های مخصوص روی سر ثابت می شوند که معمولا استفاده از آن مشکلی ایجاد نمی کند ولی حتی برخی افراد به این کش ها هم حساسیت نشان می دهند.
چندی پیش خبری درج شده بود مبنی بر اینکه برخی کلاه گیس ها در چین و هند و در کارگاه های غیربهداشتی تهیه می شوند و معمولا کارگران این کارگاه ها به بیماری های مختلف، مخصوصا بیماری های تنفسی مبتلا هستند.

 

 

 

آیا امکان انتقال این بیماری ها به کسی که از این کلاه گیس ها استفاده می کند وجود دارد؟

به طور کلی وقتی کلاه گیس تهیه می شود، باید قبل از مصرف حتما آن را شست و حتی با حشره کش معمولی ضدعفونی کرد. البته این حشره کش ها به الیاف مصنوعی آسیب می رسانند و نباید به آنها زده شود.

متاسفانه بعضی میکروب ها مثل میکروب سل و برخی قارچ ها که ممکن است روی کلاه گیس هایی که در این شرایط غیربهداشتی تهیه می شوند، وجود داشته باشد، در برابر روش های ضدعفونی مقاوم هستند و اگر کسی که آنها را آماده می کند بیمار و مبتلا به سل باشد، ممکن است آلودگی ها به بدن مصرف کننده منتقل شود.

 

حتی اگر بهداشت موهایی که در آرایشگاه ها برای اکستنشن استفاده می شود هم رعایت نشده باشد، امکان انتقال بیماری های پوستی و حتی شپش از آنها وجود دارد بنابراین بهتر است در انتخاب کلاه گیس و حتی آرایشگاهی که برای اکستنشن مو به آن مراجعه می شود، دقت بیشتری داشت.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *