افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

پارگی منیسک زانو علت و درمان آن

kneemeniscustear

  • محققان میگویند بسیاری از پارگی‌های خفیف تا متوسط منیسک که براثر یک ضربه شدید و مشخص به زانو ایجاد نشده است نیازی به عمل جراحی نداشته و علائم بیمار با انجام نرمش‌های طبی بهبود میابد.

معمولا در ورزش عارضه های متعددی متوجه زانو میشود؛ گاهی افراد رباط پاره میکنند، گاهی منیسک. متأسفانه پارگی منیسک آسیبی نسبتاً شایع در زانو است که بسیاری افراد را در مقطعی از عمر دچار مشکل می‌کند. حالا تعدادی از محققین با بررسی خود نشان داده‌اند که بسیاری از آسیب‌های منیسک را می‌توان بدون نیاز به عمل جراحی و تنها با تکیه بر انجام تعدادی نرمش طبی درمان کرد. در ادامه درباره این روش درمانی نوین بیشتر توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

بر اساس تحقیق یک تیم اروپایی هرساله بالغ‌بر دو میلیون نفر در سراسر جهان تحت عمل جراحی آرتروسکوپی زانو قرار می‌گیرند ولی هنوز مشخص نیست انجام این جراحی تا چه اندازه می‌تواند در بهبود آسیب‌های منیسک مؤثر باشد. حالا گروهی از محققین نروژی ۱۴۰ بیمار با سن حدود ۵۰ سال که در زانوی خود پارگی منیسک داشتند ولی علائمی از آرتروز زانو در آن‌ها وجود نداشت را مورد بررسی قرار دادند.

آن‌ها نیمی از بیماران را تحت عمل جراحی آرتروسکوپی قراردادند و در نیمی دیگر نرمش‌های طبی را به بیماران پیشنهاد کردند. بعد از گذشت دو سال شدت درد زانو و عملکرد حرکتی و ورزشی در هر دودسته یکی بود.

محققان میگویند بسیاری از پارگی‌های خفیف تا متوسط منیسک که براثر یک ضربه شدید و مشخص به زانو ایجاد نشده است نیازی به عمل جراحی نداشته و علائم بیمار با انجام نرمش‌های طبی بهبود میابد.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *