افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ویتامین هایی که باعث سلامت پوست و مو می شوند

 

  • ویتامین C : این ویتامین به تولید کلاژن کمک می کند. کلاژن پروتئینی است که در ماتریکس خارج سلولی جانوران وجود دارد. این ماده فراوان ترین پروتئین بدن محسوب می شود.

اصول اولیه در مورد ویتامین ها و نقش آنها در تأمین سلامت پوست را نباید نادیده گرفت.

اولین نکته ای که بسیاری از متخصصان سلامت، به شما به منظور داشتن پوستی سالم توصیه می کنند، محدود کردن قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش مضر خورشید و استفاده از ضد آفتاب محافظ پوست است.

ویتامین A : اگر پوست شما به سرعت خشک می شود، احتمالاً دچار کمبود ویتامین A شده است. این ویتامین را می توانید روزانه از طریق مصرف غذاهایی مانند سیب زمینی، هویج و سبزیجات برگ دار تأمین کنید. تحقیقات نشان داده استفاده از لوسیون های حاوی ویتامینA بر روی پوست به کنترل شدن آکنه و کاهش چین و چروک کمک می کند.

ویتامین Bکمپلکس: ویتامینB کمپلکس حاوی بیوتن است. (بیوتن ماده شکل دهنده ناخن ها، پوست و سلولهای مو است.) کمبود ویتامین B کمپلکس در رژیم غذایی باعث ریزش مو می شود. کرم های موضعی و پمادهای ساخته شده با ویتامین های گروه B می توانند سلول ها را هیدراته کرده و درخششی خاص به پوست بدهند. همچنین تحقیقات نشان داده که استفاده از این کرم ها خاصیت ضد التهابی نیز دارد.

ویتامین C : این ویتامین به تولید کلاژن کمک می کند. کلاژن پروتئینی است که در ماتریکس خارج سلولی جانوران وجود دارد. این ماده فراوان ترین پروتئین بدن محسوب می شود.

ویتامین E : برای داشتن پوستی نرم و صاف، سعی کنید آجیل، زیتون و اسفناج که سرشار از این ویتامین هستند را به رژیم غذایی خود اضافه نمایید. این ویتامین نه تنها به داشتن پوستی نرم به شما کمک می کند بلکه باعث می شود موهایی محکم تر با درخششی خاص را از آن خود کنید.

ویتامین K : برای محو کردن تیرگی های پوست و چین و چروک ها به دنبال کرم های حاوی این ویتامین باشید. گرچه رژیم های غذایی حاوی ویتامین K، به رفع کمبود این ویتامین کمک می کنند ولی بهترین راه برای تأمین آن، استفاده موضعی پماد و یا کرم های حاوی ویتامین K است.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *