افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

زمانی که وزن کم می کنید، چه بلایی سر چربی ها می آید؟

زمانی که وزن کم می‌کنید، این چربی چه می‌شود؟ دانشمندان پاسخ جالبی ارائه می‌دهند

به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ آیا تابه‌حال فکر کرده‌اید که پس از کاهش وزن چربی‌هایتان به کجا می‌روند و چه بلایی سرشان می‌آید؟ شاید شنیده باشید که این چربی‌ها می‌سوزند، به‌صورت عرق از بدن خارج می‌شوند و یا به ماهیچه‌ها می‌روند، اما نتایج به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که تمام این تصورات اشتباه هستند.

این چربی‌ها به کجا می‌روند؟

ظاهراً، زمانی که شما وزن کم می‌کنید، چربی‌ها به‌صورت دی‌اکسید کربن خارج می‌شوند!

رابن میرمن، فیزیولوژیستی است که دراین‌باره کنجکاو بود، زیرا خودش هم وزن کم کرده بود. به اعتقاد او این چربی‌ها به‌صورت دی‌اکسید کربن خارج شده و به هوا می‌روند. حدود ۸۴% چربی‌های شما به‌صورت دی‌اکسید کربن، از طریق تنفس از شش‌هایتان خارج می‌شود. آیا این حقیقت عجیب است؟

۱۶% بقیه به آب تبدیل شده و به‌صورت عرق، اشک و سایر مایعات از بدن خارج می‌شود. بنابراین تمام چربی شما به‌صورت عرق از بدن خارج نمی‌شود، بلکه تنها ۱۶% آن به این‌گونه خارج می‌شود.

آیا می‌توانید با نفس کشیدن وزنتان را کم کنید؟

پاسخ کوتاه این است، نه! تنفس صحیح در طول نرمش و دویدن خستگی ماهیچه‌ها را به حداقل می‌رساند و بنابراین به‌طورکلی در طی هر فعالیتی خستگی شما را کاهش می‌دهد. بااین‌حال، تنفس ساده باعث کاهش وزن نمی‌شود؛ ابتدا باید با ورزش کردن آن چربی‌ها را به دی‌اکسید کربن تبدیل کنید. سپس دی‌اکسید کربن تولیدشده در طی تنفس طبیعی خارج می‌شود. بنابراین لازم نیست تکنیک تنفسی خاصی انجام دهید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *