افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بیش از حد ورزش کنید سیستم قلبی عروقی شما آسیب میبیند

4

 

  • در اين تحقيق مشخص شد؛ آئورت يا شريان بزرگ قلب در دوندگان ماراتن مرد در قياس با ورزشکاران به اصطلاح تفريحي به طرز چشمگيري سخت‌تر مي‌شود و از فشار خون به مراتب بيشتري برخوردارند.

همانطور كه دويدن‌هاي آهسته براي قلب و عروق سودمند است، ورزشهاي شديد به مانند دو ماراتن نيز مي‌تواند حتي نتايج مطلوب‌تري داشته باشد، اما تحقيقات جديد خلاف اين قالب فکري عاميانه را مورد تاکيد قرار مي‌دهد.

 

پژوهشگران يوناني عقيده دارند؛ عروق بلند دوندگان ماراتن دچار سختي خاصي مي‌شود که به نظر مي‌رسد ناشي از سختي اين رشته ورزشي باشد.

 

آنها تاکيد مي‌كنند؛ برخي از انواع ورزشهاي سخت ممکن است در واقع براي قلب مضر هم باشد و در نهايت به سختي عروق، فشار خون بالا و حملات قلبي و حتي مرگ منتهي شود.

 

بر اين اساس، دکتر دسپينا کاردارا از دانشکده پزشکي آتن و از پژوهشگران اصلي اين طرح تحقيقاتي عقيده دارد؛ هرچند ورزش نکردن براي قلب و عروق مضر است، اما شدت و افراط در ورزش نيز مي‌تواند مضرات مهمي را به همراه داشته باشد، زيرا سيستم قلبي عروقي به مانند موتور ماشين عمل مي‌کند كه اگر از آن استفاده نکنيد خراب خواهد شد و اگر از آن استفاده افراطي به عمل آيد خواهد سوخت.

 

 

در اين تحقيق مشخص شد؛ آئورت يا شريان بزرگ قلب در دوندگان ماراتن مرد در قياس با ورزشکاران به اصطلاح تفريحي به طرز چشمگيري سخت‌تر مي‌شود و از فشار خون به مراتب بيشتري برخوردارند.

 

پژوهشگران ياد شده احتمال مي‌دهند که استرس و فشار ناشي از ورزش سخت مانند دو ماراتن بر ديواره رگها فشار زيادي وارد مي‌کند و در نهايت به فرسودگي عروق خوني منتهي مي‌شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *