افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ورزشکاران نوجوان بیشتر انحراف زانو دارند

4

 

  • پس از ۲ سالگي زانوي پرانتزي حالت ضربدري به خود گرفته كه تا حدود ۴ سالگي كودك اين وضعيت را داشته و به درمان خاصي نياز نيست و كودك پس از ۴ سالگي بهبود مي‌يابد.

عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي گفت: ورزش در ابتلاء نوجوانان ورزشكار به انحراف زانو مؤثر است و بيشتر ديده مي‌شود.

كامران بديع زاده در هجدهمين همايش جراحان ارتوپدي كه امروز در سالن همايش‌هاي رايزين برگزار شد در جمع خبرنگاران، انحراف زانو را داراي انواع مختلف دانست و اظهار داشت: زانوي پرانتزي در كودكان پس از يك سالگي ديده مي‌شود كه زانو‌هاي كودك شكل پرانتزي پيدا مي‌كند.

وي افزود: پس از ۲ سالگي زانوي پرانتزي حالت ضربدري به خود گرفته كه تا حدود ۴ سالگي كودك اين وضعيت را داشته و به درمان خاصي نياز نيست و كودك پس از ۴ سالگي بهبود مي‌يابد.

به گزارش فارس اين فوق تخصص زانو، پاتولوژيك را يكي ديگر از انواع زانو بيان كرد و اظهار داشت: اين نوع بيماري بيشتر در نوجوانان پس از ۱۱ سالگي شدت پيدا مي‌كند؛ اين دسته از افراد ضمن اينكه بد راه مي‌روند، شصت پاي خود را به طرف داخل مي‌برند.

بديع زاده در مورد نحوه درمان زانوي پاتولوژيك تصريح كرد: اين عارضه خود به خود اصلاح مي‌شود و در صورت عدم اصلاح در زانو و كشكك، درد به وجود خواهد آمد؛ اين دسته از افراد به جراحي كه ممكن است ۲ تا سه مرحله به طول انجامد، احتياج پيدا مي‌كنند.

وي اضافه كرد: در نوجوانان ورزشكار ابتلا به انحراف زانو مؤثر است و بيشتر ديده مي‌شود ؛ به طور مثال در ورزش فوتبال حدود ۱۴ سالگي موجب پرانتزي شدن زانو مي‌شود؛ در اين حالت به داخل زانو فشار وارد شده و فرد به سرعت دچار آرتروز خواهد شد كه بايد درمان آن به سرعت شروع شود.

اين عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي در پاسخ به اين پرسش خبرنگاران مبني بر اينكه قنداق كردن نوزادان در انحرافات زانو تأثير‌گذار است يا خير، گفت: استفاده از قنداق براي نوزادان بسيار كار غلطي است؛ قنداق براي نوزاد محدوديت حركتي به وجود مي‌آورد و از طرفي موجب اختلال در رشد مفاصل ران‌ها خواهد شد تا جايي كه ممكن است منجر به خارج شدن سر استخوان ران از حفره لگن شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *