افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

وجود آنفولانزا مرغی در استان یزد

  • تا اطلاع ثانویه اقشار مختلف جامعه از محصولات خانگی پرندگان نظیر تخم مرغ، مرغ،‌ خروس پرهیز کنند و از تخم‌مرغ و مرغ‌های شرکتی که مورد نظارت دقیق دامپزشکی قرار گرفته است، استفاده کنند.

 

 

عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت جذب مشارکت عمومی در مهار آنفلوانزای فوق حاد مرغی، ‌گفت: شهروندان تا اطلاع ثانوی از مصرف مرغ و تخم‌مرغ خانگی پرهیز کنند.

دکتر«مهدی کاشفی»  در خصوص بحث مشاهده آنفلوانزای فوق حاد مرغی در شهر یزد، اظهار کرد: این بیماری از جمله بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که به طور فراگیر قبل از این در کشورهای مختلف اروپایی مشاهده شده است.

وی با اشاره به وجود تعداد قابل‌توجهی از اتباع خارجی در شهر یزد و نگهداری مرغ و خروس توسط آنها گفت: توصیه می‌شود مالکان پرندگان خانگی نظیر مرغ، کبک، بلدرچین، کبوتر و خروس بیش از پیش مراقب سلامت پرندگان خانگی خود باشند و در صورت مشاهد هرگونه بیماری و یا مرگ و میر ناگهانی موارد را هر چه سریعتر به مراکز بهداشتی و دامپزشکی اطلاع‌رسانی کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر یزد با اشاره به ضرورت مشارکت عمومی در مهار این بیماری و جلوگیری از شیوع آن میان پرندگان خانگی، افزود: تا اطلاع ثانویه اقشار مختلف جامعه از محصولات خانگی پرندگان نظیر تخم مرغ، مرغ،‌ خروس پرهیز کنند و از تخم‌مرغ و مرغ‌های شرکتی که مورد نظارت دقیق دامپزشکی قرار گرفته است، استفاده کنند.

کاشفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که برخی مردم بنا به توصیه‌های پزشکان سنتی استفاده بلدرچین را به صورت هفتگی یا ماهانه در دستور غذایی خود دارند، تصریح کرد: توصیه‌می شود فعلا و تا زمان رفع کامل این خطر از گوشت و تخم این پرنده به هیچ عنوان استفاده نشود.

وی  با تأکید بر کنترل شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد مرغی به‌منظور تأمین سلامت انسان‌ها، خاطرنشان کرد: درمان بیماری ناشی از ابتلا به این بیماری مستلزم صرف وقت و هزینه درمانی بسیار بالایی است

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *