افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

واکنش های شیمیایی بدن با مصرف آب

واکنش های شیمیایی بدن با مصرف آب

download

 

 

آب می دانید را به مایه حیات نام می شود ؟ چون اهمیت زیادی برای بدن دارد و کمبود آن برای بدن خیلی عوارض دارد در این مطلب درباره واکنش های شیمیایی بدن با مصرف آب را بیان می کنیم.

آب حدود ۶۰% وزن بدن را تشکیل می دهد و از اهمیت خاصی برخوردار است. تمام واکنشهای شیمیایی بدن در محیط آبی صورت می گیرد و اگر بیش از ۲۰% آب بدن از دست رود فرد زنده نخواهد ماند. همچنین آب وسیله ای برای ثابت نگه داشتن حرارت بدن می باشد.
درصد آب بدن در افراد متفاوت است و بستگی به نسبت عضلات به بافت چربی دارد. آب در بدن ورزشکاران بیشتر از افراد غیر ورزشکار و در مردان بیشتر از زنان است در هوای معتدل افراد بزرگسال تا ۱۰ روز و کودکان تا ۵ روز می توانند بدون آب زنده بمانند در حالیکه می توان هفته ها بدون غذا زنده ماند.
معمولا تشنگی علامت دیررسی برای نوشیدن آب است و برای نوشیدن آب نباید منتظر تشنگی شد. و در طول روز مرتب و بتدریج می بایست آب نوشید معمولا مصرف ۲-۵/۱ لیتر آب در روز جهت بزرگسالان توصیه
می شود.
آب معمولا بیشتر از طریق ادرار دفع می شود ولی مقدار کمتری از طریق مدفوع و تعریق محسوس و نامحسوس از طریق پوست و ریه ها نیز دفع می شود.
در شرایطی که دفع آب از طریق عرق کردن زیاد است مانند مناطق گرمسیری یا در هنگام ورزش می بایست با نوشیدن مایعات آن را جبران نمود در غیر این صورت کارایی فرد ورزشکار افت خواهد نمود.
در شیردهی نیز نیاز به آب افزایش می یابد بطوریکه روزانه نیاز به مصرف ۷۰۰-۶۰۰ میلی لیتر آب اضافه می باشد. آب موجب تنظیم سوخت و ساز در بدن می شود بنابراین مصرف ۸-۶ لیوان آب در رژیمهای لاغری توصیه می گردد. همچنین برای شادای و طراوت پوست نیز مصرف کافی آب لازم است.

 

پزشکین : واکنش های شیمیایی بدن با مصرف آب

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *