افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

واکسن ترک اعتیاد و کاهش اعتیاد کشف شد

واکسن-اعتیاد

 

 

امروزه با دسترس بودن راحت مواد مخدر شاهد این هستیم که افراد در سن کم به سمت این هر نوع ماده مخدر کشیده می شوند در این جا می خواهیم درباره افرادی که مواد مخدر با آسیب ها و عوارض زیاد مصرف می کنند به تازگی واکسنی برای درمان و یا کاهش اعتیاد کشف شده که جزئیات کامل در ادامه مطلب

 

افرادی که به مخدرهای خطرناک اعتیاد دارند به‌زودی ممکن است بتوانند اعتیادشان را کاهش دهند و یا از مصرف بیش از اندازه آن ماده مخدر که ممکن است روزی منجر به مرگشان شود، خلاصی یابند.

دانشمندان از واکسن جدیدی رونمایی کردند که از مصرف بیش از حد فنتانیل و اعتیاد جلوگیری می‌کند.

بر اساس این گزارش افرادی که به مخدرهای خطرناک اعتیاد دارند به‌زودی ممکن است بتوانند اعتیادشان را کاهش دهند و یا از مصرف بیش از اندازه آن ماده مخدر که ممکن است روزی منجر به مرگشان شود خلاصی یابند.

این اتفاق قرار است با کمک یک واکسن جدید، که امروز مجله Angewandte Chemie در گزارشی به آن پرداخته است به حقیقت خواهد پیوست.

این گزارش می‌نویسد: در حال حاضر طیف وسیعی از مخدرهای مصنوعی در بازار سیاه وجود دارند و استفاده از آنها در حال افزایش است. غیرقانونی بودن این مواد و عدم شناختن کاربران آنها از نحوه و میزان مصرف این مخدرها می‌تواند منجر به مصرف بیش از اندازه این مخدرها و مرگ شود.

“فنتانیل”، یکی از این مواد مخدر است ؛ ماده مخدری بسیار قوی معروف به “قاتل درد” و ۵۰۰ ــ ۵۰ بار قوی‌تر از مورفین است که اغلب فروشندگان مواد آن را با هروئین جایگزین می‌کنند یا به‌جای آن می‌فروشند.

این گزارش می‌افزاید: آزمایشگاه‌های غیرقانونی با سرعتی عجیب ساختار مولکولی “فنتانیل” را برای جلوگیری از تشخیص توسط دستگاه اجرایی مواد مخدر آمریکا (DEA) تغییر داده‌اند و از آن انواع مواد مخدر با نام‌هایی همچون “چینی سفید” و”استیل فنتانیل” ساخته‌اند که مصرف آنها به‌تازگی در رودآیلند و پنسیلوانیا منجر به مرگ شده است.

با توجه به مراکز متعدد کنترل و پیشگیری بیماری (CDC) در آمریکا، دوبرابر شدن تعداد مرگ و میر‌های ناشی از سوءمصرف مواد بین سال‌های ۲۰۱۴ ــ ۲۰۰۰ در آمریکا، این تصور را به ذهن متبادر می‌کند که در دسترس بودن “فنتانیل” و انواع آن علت این امر بوده است.

اثرات “فنتانیل” شامل سرخوشی، خواب آلودگی و بی‌حالی است، به‌طوری که میزان مصرف یک دوز ثابت از آن بعد از یک هفته و حتی در برخی موارد بعد از ۲ یا ۳ روز دیگر تأثیر مصرف بار اول آن را نخواهد داشت.

این در حالی است که “نالوکسان” که در برابر مصرف بیش از حد مواد مخدر مؤثر است و “متادون” که برایدرمان اعتیاد کاربرد دارد روی همه مؤثر نیستند و یا منجر به عود کردن اعتیاد می‌شوند.

واکسن جدید در برابر مخدرهای مصنوعی ایمنی ایجاد می‌کند

دانشمندان مؤسسه پژوهشی “اسکریپس” در مرحله بالینی این واکسن هستند و تلاش می‌کنند تا مشکلات موجود این واکسن را که مانع از رسیدن “فنتانیل” به مغز می‌شود برطرف کنند.

بر اساس این گزارش‌ها واکسن جدید شامل یک مولکول شبیه ساختار هسته “فنتانیل” است و با تحریک سیستم ایمنی بدن در تولید “آنتی‌بادی” برای خنثی کردن مواد مخدر کار می‌کند و این بدین معناست که اگر کسی بعد از تزریق این واکسن تلاش کند تا میزان “فنتانیل” یا مواد مشابه آن در خون خود را به هر طریقی بالا ببرد، این “آنتی‌بادی” خود را به مواد مخدر متصل خواهد کرد و مانع ز رسیدن آن به مغز خواهد شد.

 

پزشکین : واکسن ترک اعتیاد و کاهش اعتیاد کشف شد

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *