افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

واکسن آنفولانزا زمان تزریق و عوارض جانبی آن

vaksan

  • بچه‌های زیر ۶ ماه و نیز کسانی که قبلا سابقه واکنش‌های آلرژیک شدید به واکنس آنفولانزا داشتند، نباید این واکسن را بزنند. از طرفی افرادی که از تب شدید رنج می‌برند

آنفولانزا نوعی بیماری تنفسی است که به خاطر ویروس آنفولانزا رخ می‌دهد. برخی علائم شایع آن عبارت است از تب، سرفه، گلودرد، آبریزش بینی و دردهای عضلانی و خستگی. فصل بروز آنفولانزا اغلب از پاییز تا اواسط بهار ادامه دارد.
واکسن آنفولانزای فصلی در واقع نوع واکسن است که برای محافظت سالانه از بدن در برابر آنفولانزا تزریق می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهد که واکسن‌های آنفولانزا برای تمام بچه‌های آمریکایی ۶ ساله تجویز می‌شود. در شرایطی که ویژگی‌های این ویروس دائما در حال تغییر است، هر سال واکسن جدیدی بر اساس پیش‌بینی محققان درباره ویژگی‌های تغییریافته آن ساخته می‌شود.
چه زمان باید واکسن زد؟
نهادهای سلامت توصیه می‌کنند که بهتر است افراد در اوایل پاییز این واکسن را بزنند، چرا که دوره دقیق فصل بروز این ویروس قابل پیش‌بینی نیست. بعد از این واکسن و گدشت حدود دو هفته، سیستم ایمنی فرد نسبت به آنفولانزا مقاومت لازم را پیدا خواهد کرد.
چه کسی نباید واکسن آنفولانزا بزند؟
بچه‌های زیر ۶ ماه و نیز کسانی که قبلا سابقه واکنش‌های آلرژیک شدید به واکنس آنفولانزا داشتند، نباید این واکسن را بزنند. از طرفی افرادی که از تب شدید رنج می‌برند، بهتر است برای زدن این واکسن تا زمان فروکش کردن تب صبر کنند. تحقیقات نشان می‌دهد این واکسن برای زنان باردار در هر دوره‌ای از بارداری امن و بی‌خطر است. هم‌چنین واکسیناسیون در دوران بارداری باعث می‌شود تا بچه در زمانی که قادر نیست واکسن بزند، نسبت به آنفولانزا مقاوم شود.
عوارض جانبی این واکسن چیست؟
واکسن آنفولانزا عوارض جانبی خفیفی دارد – درد، قرمزی و یا تورم منطقه تزریق، تب و انواع دردهای خفیف. از عوارض جانبی حادتر می‌توان واکنش‌های آلرژیک را نام برد که بسیار نادر است.
آیا واکسن آنفولانزا، باعث بروز آنفولانزا در شما می‌شود؟
باورهای غلطی در این زمینه وجود دارد که می‌گوید بعد از زدن واکسن، دچار آنفولانزا می‌شوید. با این همه، ویروس‌های موجود در واکسن آنفولانزا هم غیرفعال‌‌شده و هم غیرعفونی و در کل واکسن حاوی هیچ نوع ویروسی نیست. بنابراین افراد بی‌آنکه به آن مبتلا شوند می‌توانند واکسنش را بزنند

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *