افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

واژینیسموس از تشخیص تا درمان آن

واژینیسموس از تشخیص تا درمان آن

تبخال-تناسلی-415x260

 

به بررسی یکی از اختلالات در رابطه جنسی به نام واژینیسموس می پردازیم و تحقیقات پژوهشگران درباره واژینیسموس از تشخیص تا درمان آن را بیان می کنیم همراه ما باشید .

واژینیسموس نوعی اختلال در عملکرد جنسی است که به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. تجربه تروما در حین روابط جنسی قبلی، عوامل روانی و سابقه درد و ناراحتی در مقاربت جنسی از جمله شایع ترین علل ابتلا به این عارضه هستند. با این حال، گاها علت مشخصی وجود ندارد.
تشخیص واژینیسموس
پزشک می‌تواند در حین معاینه لگن، اسپاسم عضلانی واژن را تشخیص دهد. در صورت تشخیص بیماری، قرار دادن اسپکولوم در واژن غیر‌ممکن خواهد بود. به علاوه، ترشحات واژن در مبتلایان بسیار اندک است. در موارد حاد، از بی‌حسی موضعی یا کامل برای انجام معاینه استفاده می‌شود.
چه روش‌هایی برای درمان واژینیسموس وجود دارد؟
فرآیند درمان معمولا با مشاوره، آموزش و تمرینات عضلانی آغاز می‌شود. تمرینات کگل باعث می‌شوند که عضلات منبقض شده لگن اندکی شل شوند. انجام این تمرینات به شما کمک می‌کند که کنترل بیشتری بر ماهیچه‌های واژن داشته باشید. بیماران می‌توانند با استفاده از انگشت یا وسیله‌ای به نام دایلاتور با عضلات واژن کار کنند. در برخی از موارد، بهتر است تمرینات کگل را با استفاده از دایلاتور انجام دهید.
زمانی که آستانه تحمل بیمار افزایش یابد، می تواند دوباره مقاربت داشته باشد. بیماران می‌توانند در صورت لزوم شخصا از دایلاتور استفاده کنند، اما این کار معمولا با نظارت یک فرد آموزش دیده انجام می‌شود. ترس از برقراری رابطه جنسی نقش بسزایی در بروز این اختلال دارد؛ بنابراین، مسئله آموزش در فرآیند درمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. زنان می‌توانند با شرکت در کلاس‌های آموزشی، درباره اندام‌های جنسی و عملکرد آنها اطلاعات کسب کنند. باورهای نادرستی که درباره امور جنسی وجود دارد، در این کلاس‌ها مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرند.
بسته به علت بروز بیماری، از مشاوره روانی برای درمان بیماران کمک گرفته می‌شود؛ مخصوصا اگر بیمار دچار واژینیسموس اولیه باشد. در صورتی که درمان خود را نزد یک متخصص مجرب آغاز کنید، احتمال موفقیت بالا خواهد بود.

 

پزشکین : واژینیسموس از تشخیص تا درمان آن

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *