افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

والزومیکس داروئی جدید برای کنترل فشار خون

emruzonline-57da2f9d72d983-73570879

  • این دارو در واقع از ترکیب دو داروی «آملو دیپین» و «والسارتان» ساخته شده است که هر دو جزو پر مصرف ترین داروهای کنترل فشار خون محسوب می‌شوند.

داروی جدید کنترل فشارخون«والزومیکس» (Valzomix) که در گروه داروهای قلبی و عروقی قرار می‌گیرد، برای اولین بار در ایران، رونمایی و به زودی در سراسر کشور توزیع خواهد شد.

«مونا معیری» نماینده علمی شرکت دکتر عبیدی گفت:«دارویوالزومیکس» در واقع یک داروی تنظیم کننده فشار خون است که به صورت ترکیبی ساخته می شود. قبلا مشابه چنین دارویی به صورت وارداتی در ایران با قیمت خیلی بالا به فروش می رسید و مشکلاتی را به همراه داشت.

کارخانه عبیدی این دارو را در داخل کشور تولید کرد و قیمت آن حدود ۵۰ درصد از نمونه خارجی ارزان تر و از کیفیت بالاتری برخوردار است. ضمن اینکه همه افراد مبتلا به فشار خون بالا می توانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.»

وی در رابطه با ترکیبات این دارو افزود:« این دارو در واقع از ترکیب دو داروی «آملو دیپین» و «والسارتان» ساخته شده است که هر دو جزو پر مصرف ترین داروهای کنترل فشار خون محسوب می‌شوند. در واقع هر قرص شامل ۵ میلی‌گرم آملودیپین و ۸۰ یا ۱۶۰ میلی‌گرم والسارتان است. والزومیکس قرصی روکش‌دار و با دوز ۵.۸۰ و ۵.۱۶۰ میلی‌گرمی تولید می‌شود.»  

معیری همچنین درباره مزایای این قرص خاطر نشان کرد:« این دارو علاوه بر این هزینه های بیمار را کم می کند، عوارض جانبی کمتری نسبت به داروهای موجود در بازار که غیر ترکیبی هستند، دارد. یکی دیگر از مزیت های این دارو سهولت مصرف برای بیمار است یعنی بیمار تنها با مصرف یک قرص در طی روز می تواند فشار خون خود را کنترل کند.»

معیری در انتها درباره توزیع دارو در سراسر کشور تا اواسط مهرماه سال جاری خبر داد:«حدود ۲۰۰ داروخانه در سطح کشور در حال حاضر این دارو را به فروش می‌رسانند و قرار است تا اواسط مهرماه این دارو در سراسر داروخانه‌های کشور توزیع شود تا بیماران بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند.»

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *