افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

واقعیت هایی درباره آپاندیسیت

20157150102142a

  • آپاندیس شما در اصل یک لوله کوچک است (در واقع شبیه بادکنک درازی که باد آن خالی یا کم شده است) و زمانی که یکی از دو انتهای آن مسدود شود، سبب بروز مشکلات حادی خواهد شد.

التهاب آپاندیس چه نشانه هایی دارد افرادی که به این عارضه دچار می شوند دچار چه علائمی می شوند مشکلات مربوط به آپاندیسیت چگونه اند ؟ورم  آپاندیس می تواند بسیار خطرناک باشد در صورت تنشخیص این عارضه توسط پزشک و تایید با انجام سونوگرافی بیمار باید به صورت اورژانسی به اتاق عمل منتقل شود احساس درد در ناحیه شکم و معده،استفراغ و دل پیچه شدید می تواند خبر از مبتلاشدن شما به عارضه آپاندیسیت دهد.

همه این حقیقت را می‌دانیم که عضوی در بدن ما وجود دارد به نام آپاندیس و از آن مهم‌تر این‌که بروز هر نوع خطای پزشکی روی آپاندیس در اتاق عمل می‌تواند بسیار وحشتناک باشد. اما فکر می‌کنید کسی بداند که اصلا چرا آپاندیس وجود دارد؟ در اینجا به حقایق مهمی درباره همین مسئله می‌پردازیم که حتما برایتان جالب خواهد بود.
۱. شاید آنقدرها هم بی‌فایده نباشد
همواره گفته شده که آپاندیس اندامی بی‌مصرف بوده که طی فرآیند تکامل به جا مانده است. اما اخیرا مسئله‌ای که تعجب و حیرت پزشکان را به همراه داشته این بوده که آیا آپاندیس هم می‌تواند اهداف مفید داشته باشد؟! اخیرا برخی شواهد علمی در این زمینه نشان می‌دهد که آپاندیس  نقش مهمی در تکثیر مجدد باکتری مفید و مثبت در بدن ایفا می‌کند. در واقع می‌تواند آن را به عنوان مخزنی برای باکتری مفید و مثبت و فلورا تلقی کرد که می‌تواند در وضعیت سقوط شدید، دوباره سوخت خود را تکمیل و انرژی خود را تأمین کند –مانند وضعیتی که در مورد آنتی‌بیوتیک‌ها وجود دارد.
۲. فیبر، میوه و سبزیجات را دوست دارد
اگر آپاندیس شما بترکد و درمان نشود، می‌تواند مشکلات حادی به همراه داشته باشد. و در شرایطی که هیچ درمان درستی برای آن وجود ندارد که نشان داد آیا هرگز سابقه مشکلات آپاندیسی داشته‌اید یا نه، با این حال روش‌هایی وجود دارد که می‌تواند خطر بروز مشکلاتی مانند ورم آپاندیس را کاهش دهد. تحقیقات نشان می‌دهد خوردن میوه و سبزیجات به اضافه رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر مانع از آن می‌شود که آپاندیس‌تان ملتهب شده و یا در نهایت پاره شود.
۳. مدفوع باعث ایجاد مشکلات آپاندیسی می‌شود
آپاندیس شما در اصل یک لوله کوچک است (در واقع شبیه بادکنک درازی که باد آن خالی یا کم شده است) و زمانی که یکی از دو انتهای آن مسدود شود، سبب بروز مشکلات حادی خواهد شد. این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که مدفوع شما مجرای آن را مسدود می‌کند. به خاطر همین سالم نگه داشتن سیستم گوارش همراه با رژیم غذایی سرشار از فیبر برای سلامت آپاندیس اهمیت فراوانی دارد.
۴. احساس درد در اطراف ناف خطرناک است 
آپاندیس شما درست زیر قاچِ معده‌تان واقع شده است، اما نشانه‌های بروز مشکل در این ناحیه همواره صریح و مستقیم نیست. نخستین نشانه التهاب یا تورم آپاندیس، احساس درد در ناحیه شکم و معده است. در مرحله بعد این درد از ناحیه شکم و معده به سمت راست انتقال پیدا می‌کند. حتی بعد از انتقال و جابه‌جایی درد، باز هم نمی‌توان به سادگی درد ناشی از آپاندیس را از درد ناشی از قاعدگی تشخیص داد. اگر معمولا در این موقع از قاعدگی دچار درد نشده یا متوجه شدید که درد دائما از جایی به جای دیگر منتقل می‌شود، برای اطمینان حتما به پزشک مراجعه کنید.
۵. اگر زن هستید احتمال بروز مشکل کمتر است 
تحقیقات نشان می‌دهد اگر شما یک زن هستید، احتمالا پیشرفت ورم آپاندیس در شما به مراتب کمتر از مردان است. چرایی این مسئله هنوز به طور کامل مشخص نیست. اما گفته می‌شود که به خاطر مصرف بیشتر فیبر توسط زنان است. به عبارت دیگر، وسوسه خوردن یک لیوان بزرگ اسموتی تأثیر به‌سزایی در این زمینه برایتان خواهد داشت.
۶. آپاندیس رایج‌ترین مشکل اورژانسی شکم است 
مشکلات شکمی از شایع‌ترین دلایل مراجعه به بیمارستان و اورژانس بوده و یکی از شایع‌ترین علل همه دردهای معده، همان‌طور که خودتان هم حدس می‌زنید، تورم آپاندیس است.
۷. اما شیوع آن در حال کاهش است
بر خلاف این واقعیت که ورم ‌آپاندیس هم‌چنان عامل اصلی مراجعه بسیاری از بیماران به اورژانس محسوب می‌شود، پزشکان می‌گویند این مسئله شیوع کمتری پیدا کرده است. تحقیقات نشان می‌دهد این کاهش بیشتر به خاطر افزایش رژیم‌های غذایی سرشار از فیبر بوده است.
۸. برداشتن آپاندیس بسیار ساده است 
اگر به موقع به اورژانس بیمارستان مراجعه کنید، می‌توان به کمک لاکاروسکوپی آن را برداشت بدون هیچ نوع بُرش عمیق و یا زخمی. مجموع این کار تنها هشت دقیقه زمان می‌برد.
۹. مگر آنکه پاره شده باشد
بعد از آنکه آپاندیس کاملا ترکید یا پاره شد، وضعیت به مراتب خطرناک‌تر و بدتر می‌شود. وقت دچار ورم آپاندیس می‌شوید، این ساختار بادکنک‌مانند کم‌باد شروع می‌کند به متورم شدن. اگر چنین اتفاقی افتاد و آپاندیس‌تان ترکید، شروع می‌کند به ترشح همه نوع مواد زائد به داخل بدن. این مسئله اصلا چیز خوبی نیست. در این وضعیت، پزشکان باید شکم‌تان را باز کرده، مواد زائد آن را تخلیه نموده و سایر اندام‌هایی را که به خاطر سرریز شدن محتویات آپاندیس آسیب دیده‌اند ترمیم کنند؛ چرا که این مسئله می‌تواند مشکلاتی طولانی مانند درد و زخم به همراه داشته باشد.
منبع: الودکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *