افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

همه چیز درباره ناخن

موارد کلی:
استفاده از دستکش بسیار مفید است، بخصوص هنگام رانندگی، نظافت، باغبانی، و اصولا هر عملی که ناخن را در معرض عوامل فیزیکی یا شیمیایی محیط قرار می دهد.
اگر قسمتی از ناخن شکست باید هرچه سریع تر آن قسمت را سوهان زد و سپس کمی رسپینا استفاده نمود. محل شکستگی نباید زاویه دار و یا دارای زائده باشد. وجود زاویه و یا زوائد موجب گسترش شکنندگی میشود.
اگر از لاک استفاده میشود و قسمتی از آن کنده شده است، باید آنرا بلافاصله پوشاند. نبود لاک در یک قسمت موجب برهم خوردن تعادل نیرو در سطح ناخن میشود و احتمال کنده شدن بیشتر لاک و یا شکنندگی ناخن را افزایش میدهد.

rowail

سوهان زدن و شکل دادن به ناخن:
واقعیت این است که سوهان ایده ال برای ناخن به سختی یافت میشود. اکثر انواع موجود در بازار برای ناخنهای مصنوعی طراحی شده اند. اگر سوهان بسیار زبر باشد ممکن است ناخن را بیش از اندازه نازک کند. بهتر است از سوهانهای نرم و ملایم استفاده شود.
هرگاه ناخن تقریبا ۷ میلی متر رشد کرده باشد باید سوهان زدن را شروع کنیم. اگر زودتر انجام شود موجب تضعیف ناخن میشود و اگر دیرتر انجام دهیم به تدرج و با رشد بیشتر، قطعا ناخن میشکند و یا بدفرم میشود. البته میتوان شکنندگی را با رسپینا به تاخیر انداخت. اما استفاده از هر دو بسیار بهتر خواهد بود. یهتر است پس از سوهان زدن با استفاده از کمی رسپینا ناخنها را تقویت نمایید.
استفاده نادرست از سوهان اثر سوء بر ناخن دارد و موجب تضعیف بیشتر آن میشود. سوهان باید تنها در یک جهت حرکت داده شود. حرکت باید از کنار به وسط باشد. سطح سوهان باید در زیر لبه ناخن و با زاویه کمی نسبت به آن قرار داشته باشد. در پایان با استفاده از انگشت مطمئن میشویم که لبه ناخن کاملا صاف و عاری از زوائد است. همچنین باید سوهان را به موقع تعویض کنیم. اگر برای شکل دادن به ناخن مجبور باشم آنرا بیش از اندازه به ناخن بسائیم، باید آن سوهان را تعویض نمود.

پاک کردن لاک :
بهترین روش استفاده از یک تکه پنبه گلوله شده و آغشته به ماده پاک کننده است. این ساده ترین و بهترین راه است. چرا که هدف اطمینان از برداشته شدن لاک با کمترین میزان تماس با کوتیکول می باشد. بدین منظور پنبه را چند ثانیه بر روی ناخن قرار دهید. سپس با یک حرکت سریع لاک را پاک کنید. این روند را تا پاک شدن کامل لاک تکرار کنید. پس از خشک شدن، رسپینا را استعمال نمایید. بدین ترتیب ضمن پاک شدن سریع و کامل لاک، از عوارض ماده پاک کننده پیشگیری شده است. رسپینا با دارا بودن پایه گیاهی موجب بازگشت مواد مورد نیاز ناخن که استون خارج نموده، میشود.

استعمال لاک:
۱- حتما پیش از استعمال لاک ناخنهایتان را با یک لاک پاک کن مناسب کاملا تمیز کنید. این عمل موجب ماندگاری بیشتر لاک میشود. چربی های میکروسکوپی ، ذرات گرد و غبار و غیره میتوانند موجب شوند که لاک به طور یکنواخت به ناخن متصل نشود؛ در نتیجه لاک در برخی نقاط کنده خواهد شد.
۲- زدن چند لایه نازک لاک بسیار بهتر از زدن یک لایه ضخیم است. چرا که موجب میشود نیرو در سطح ناخن به طور مناسبی توزیع گردد. نتیجتا لاک ماندگاری بیشتری خواهد داشت. به هنگام لا ک زدن اجازه دهید هر لایه خشک شود، آنگاه لایه بعدی را بزنید. اما اگر نمی خواهید صبر کنید ، میتوان از محلول هایی که موجب تسریع خشک شدن میشوند استفاده نمود. البته صبر کردن بهتر از اضافه نمودن این ترکیبات است.
۳- سعی کنید پاک کردن لاک و استعمال مجدد آن زیاد تکرار نشود. پاک کردن مکرر لاک موجب خشکی زیاد ناخنها میشود. البته استفاده از یک روش مناسب این خشکی را کاهش میدهد اما بهتر است این عمل بیش از دو بار در هفته تکرار نشود. در هر حال پس از پس از پاک کردن لاک ، رسپینا را استعمال نمایید تا ناخن شما مواد غذایی از دست رفته را به دست آورد.

پیشگیری از رنگ گرفتن ناخنها:
برخی ناخنها پس از استفاده از لاک کمی زرد رنگ میشوند. این پدیده به این دلیل رخ میدهد که ناخن کمی از رنگ لاک را بخود جذب میکند. النته در تمام ناخنها رخ نمی دهد، بلکه برخی ناخنها با توجه به جنسشان مستعد جذب رنگ هستند. حتما دیده اید که این حالت در صورت استفاده از لاکهای تیره مانند ارغوانی، قرمز تیره، قهوه ای و غیره بیشتر رخ میدهد. البته هیج جای نگرانی نیست. از آنجایی که این پدیده در بخش سطحی ناخن رخ میدهد و صرفا یک تغیر رنگ است، برای ناخن ها ضرری ندارد و تنها نمای آنها را تغییر میدهد که البته اکثرا خوشایند نیست. میتوان به راحتی این ته رنگ را با یک لاک دیگر پوشاند. اما اگر ممکن است در مقاطعی از هیچ لاکی استفاده نکنیم. توصیه میشود برای پیشگیری از ایجاد این ته رنگ زرد ، پیثش از استعمال لاک از یک آستر مناسب استفاده شود. برخی مانیکوریستها معتقدند مالیدن کمی لیمو به ناخن، موجب کم رنگ شدن آن می شود. میتوانید این روش را امتحان کنید، هر چند که در هر صورت این رنگ به خودی خود و به مرور زمان کم رنگ و پاک خواهد شد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *