افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هشدار در مورد نخوردن این مواد غذایی با شکم خالی

هشدار در مورد نخوردن این مواد غذایی با شکم خالی

  • با معده خالی از خانه بیرون نروید. سوار خودرو، اتوبوس و یا هواپیما شدن با معده خالی حالت تهوع می آورد و همچنین به دلیل نبود انرژی کافی برای مقابله با میکروب ها، خطر ابتلا به بیماری ها را افزایش می دهد.

 

غذاهایی که نباید با شکم خالی مصرف کرد

وقتی افراد احساس گرسنگی می کنند اشتهای بسیار زیادی دارند و در مورد نوع غذایی که می خواهند بخورند، چندان توجه ای به خرج نمی دهند.

اما چنین عادتی بسیار خطرناک است و بدن را دچار مشکل می کند. زیرا مصرف برخی از خوراکی ها، مناسب معده خالی نیست و سلامت بدن را به خطر می اندازد.

بنابراین زمان گرسنگی، خوراکی های زیر را مصرف نکنید.

خرمالو و گوجه فرنگی

خرمالو و گوجه فرنگی حاوی مقادیر زیادی پکتین و تانیک اسید هستند. وقتی این مواد با اسید معده واکنش شیمایی صورت می دهند، آنها تشکیل ژل غیرقابل حل داده که به راحتی منجر به تولید سنگ معده می شود.

نوشیدنی های سرد

اگر با معده خالی انواع نوشیدنی های سرد مصرف کنید، سرمای آن معده و روده ها را تحریک کرده و باعث انقباض آنها می شود.

این انقباض ها پس از مدتی، بدن را به سمت اختلال در واکنش های شیمیایی آنزیمی متفاوت پیش برده و موجب بیماری های دستگاه گوارش می شود.

علاوه بر آن، زن ها هم دچار مشکلات در قاعدگی شان می شوند.

موز

موز غنی از منیزیم است. خوردن موز با معده خالی، به شدت و به طور ناگهانی مقدار منیزیم در بدن را افزایش داده و منجر به به هم خوردن تعادل بین منیزیم و کلسیم در خون فرد می شود، و ممکن است اثرات بازدارنده ای روی قلب و عروق داشته و در نهایت سلامت انسان را به خطر اندازد.

زالزالک و پرتقال

زالزالک و پرتقال حاوی مقدار زیادی اسید آلی، اسید تارتاریک، اسید زالزالک، اسید سیتریک و غیره است.

مصرف این دو نوع خوراکی با معده خالی، اسیده معده را به مقدار بسیار زیادی افزایش داده و روی عشای مخاطی معده اثر نامطلوبی گذاشته و منجر به نارحتی های گوارشی و استفراغ می شود.

به همین دلیل هم توصیه می‌شود آب پرتقال،‌ پرتقال یا زالزالک را با شکم خالی مصرف نکنید و پیش از خوردن آنها، حتماً لقمه‌ای نان به دهان بگذارید.

شیر و شیرسویا

این دو نوشیدنی مملو از پروتئین هستند. اگر آنها را با معده خالی بنوشید، پروتئین مجبور به تغییر شکل و تبدیل به انرژی شده تا مصرف شود و این کار باعث می شود خاصیت مغذی بودن این نوشیدنی های مفید از بین رود.

روش درست مصرف کردن آنها، همراه با خوراکی های دیگر مانند نان و غذاهایی که حاوی آرد گندم اند، هستند.

البته بهتر است که این نوشیدنی ها، ۲ ساعت پس از شام و یا قبل از خواب مصرف شوند.

شکر

شکر نوعی خوراکی است که قابل هضم و جذب است.

اگر شما با معده خالی، مقدار بسیار زیادی شکر بخورید، بدن نمی تواند در مدت زمان کمی، به اندازه کافی انسولین تولید کند و قند خون را به حد نرمال برساند.

به همین دلیل مقدار قند خون تان به طور ناگهانی افزایش می یابد و این موضوع مشکلات سلامتی گوناگونی، از جمله بیماری های چشمی موجب می شود.

ماست

خوردن ماست با معده خالی، از سلامت بدن می کاهد. بهترین کار مصرف آن، دو ساعت پس از شام یا قبل از خواب است.

این روش نه تنها  باعث طراوت بدن و بهبود هضم غذا شده، بلکه می تواند یبوست را نیز برطرف سازد.

سیب زمینی شیرین

سیب زمینی شیرین حاوی تانین و پکتین است که دیواره معده را وادار به ترشح اسید معده بیشتر می کند و نارحتی های معدی و سوزش معده را موجب می شود.

چای و قهوه

زمانی که معده تان خالی است، به ویژه صبح هنگام، خوردن چای یا قهوه، بدترین کاری است که می توانید با معده تان کنید.

این کار اسید معدهتان را افزایش داده و ممکن است شما را دچار استفراغ و یبوست کند.

اگر صبح ها به دنبال خوردن چیزی پیش از صبحانه هستید، یک تکه نان تست بخورید.

دارو

از خوردن دارو به معده خالی پرهیز کنید، مگر اینکه پزشک تجویز کرده باشد. خوردن دارو می تواند جداره روده تان تحریک کند و تولید زخم معده کند..

به ویژه مصرف داروهایی مانند آنتی بیوتیک ها و آسپرین با شکم خالی، می توانند خطر تهوع و اسهال را در شما افزایش دهند.

این کارها را با معده خالی انجام ندهید

سفر کردن با معده خالی

با معده خالی از خانه بیرون نروید. سوار خودرو، اتوبوس و یا هواپیما شدن با معده خالی حالت تهوع می آورد و همچنین به دلیل نبود انرژی کافی برای مقابله با میکروب ها، خطر ابتلا به بیماری ها را افزایش می دهد.

به سوپرمارکت نروید

چه عاشق خرید از سوپرمارکت باشید، چه متنفر، هرگز با شکم خالی وارد این مکان نشوید. احتمالا می توانید حدس بزنید که در اینگونه مواقع چه اتفاقی برایتان خواهد افتاد.

خرید مواد خوراکی هنگام گرسنگی، باعث میشود به سراغ غذاهای پر چرب و با کالری فراوان بروید و در نهایت به بدن تان صدمه بزنید. بنابراین قبل از رفتن به سوپرمارکت، حتما چیزی بخورید.

با شکم خالی کار نکنید

بسیاری از پزشکان معتقدند که با شکم پر نباید کار و فعالیت های سنگین انجام داد. اما باید گفت که معده خالی، شما را بدون انرژی باقی می گذارد.

بنابراین خوردن غذای کافی -البته نه چندان سنگین- پیش از آن مناسب است. پیش از کار کردن خوراکی های سبک و اما پرانرژی مصرف کنید.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *