افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هشدار درباره عوارض قند خون بالا بر جسم افراد

730347

  • چنانچه قند خون در بیماران دیابتی در حد پایین و ثابت نگه داشته شود، آسیب به عروق خونی کوچک در چشم نیز کند خواهد بود و بیماران باید در سال چندین بار آزمایش خون A۱C را انجام دهید.

 

دکتر حسن گنجی‌زاده زواره ، با بیان اینکه با گذشت زمان، قند خون بالا می‌تواند رگ‌های خونی کوچک در چشم مبتلایان به دیابت را دچار آسیب کند و به رتینوپاتی دیابتی منجر شود، افزود: همچنین قند خون بالا می‌تواند به کاتاراکت و گلوکوم در مبتلایان به دیابت منجر شود.

وی با تاکید بر اینکه بیماران دیابتی باید حداقل یک بار در سال به چشم پزشک مراجعه کنند و چنانچه مشکلی باشد و زود تشخیص داده شود درمان موفق‌تر خواهد بود، اضافه کرد: پزشک، رگ‌های خونی چشم را برای مشخص شدن نشانه‌های اولیه آسیب بررسی خواهد کرد.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم گفت: چنانچه قند خون در بیماران دیابتی در حد پایین و ثابت نگه داشته شود، آسیب به عروق خونی کوچک در چشم نیز کند خواهد بود و بیماران باید در سال چندین بار آزمایش خون A۱C را انجام دهید.

وی با بیان اینکه فشار خون بالا به تنهایی می‌تواند عامل بروز بیماری‌های چشمی باشد، افزود: چنانچه یک بیمار فشار خون بالا و دیابت را با هم داشته باشد، نیاز به دقت بیشتری برای کنترل فشار خون است و باید با پزشک خود برای نحوه اندازه‌گیری دقیق فشار خون مشورت بگیرید. در نظر داشته باشید که برای بسیاری از مبتلایان به دیابت، فشار خون باید کمتر از ۱۴۰/۸۰ باشد.

گنجی‌زاده ادامه داد: بیماران دیابتی باید آزمایش خون برای بررسی میزان کلسترول بد یا همان ال دی ال و کلسترول خوب یا همان اچ دی ال را انجام دهند.

وی بیان کرد: میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین‌های بدون چربی انتخاب خوبی برای این بیماران است؛ چراکه خوب غذا خوردن سطح انسولین را در بدن آنها تنظیم می‌کند.

این فوق تخصص غدد و متابولیسم با تاکید بر اینکه سیگار باعث بروز مشکلات عروق خون در چشم نیز می‌شود، افزود: پس نیاز است هم‌اکنون سیگار کشیدن را متوقف کنند. ورزش تاثیر زیادی بر سطح قند خون دارد و چنانچه بیماری از انسولین یا داروهای پایین آورنده قند خون استفاده می‌کند از پزشک خود سطح فعالیت بدنی که باید انجام دهد را بپرسد. همچنین سوال شود که چه نوع تمرینی برایش مناسب‌تر است.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *