افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هشدار درباره اثرات مخرب سرطان کبد بر بدن

  • شایع‌ترین علت ابتلا به سرطان کبد در بسیاری از کشورهای جهان، مانند آمریکا، ویروس هپاتیت C است که می‌تواند باعث عفونت مزمن در کبد شود. حدود ۴ میلیون نفر از مردم آمریکا به هپاتیت C مزمن مبتلا هستند و سالانه حدود ۲۰ هزار نفر از آنان به سرطان کبد مبتلا می‌شوند.

 

از بیماری سرطان کبد چه میزان اطلاع دارید این عارضه در چه افرادی بیشتر مشاهده می شود برای پیشگیری از ابتلا به این عارضه خطرناک از  چه روش هایی باید کمک بگیریم تزریق مواد مخدر و رابطه جنسی کنترل نشده می تواند زمینه ساز ابتلای ما به این بیماری باشد بهتر است با نشانه های این بیماری خطرناک در بدنتان آشنا شوید و با مشاهده هر یک به سرعت به متخصص داخلی مراجعه کنید .
  شایع‌ترین علت ابتلا به سرطان کبد در بسیاری از کشورهای جهان، مانند آمریکا، ویروس هپاتیت C است که می‌تواند باعث عفونت مزمن در کبد شود. حدود ۴ میلیون نفر از مردم آمریکا به هپاتیت C مزمن مبتلا هستند و سالانه حدود ۲۰ هزار نفر از آنان به سرطان کبد مبتلا می‌شوند. ویروس هپاتیت B هم حدود یک میلیون نفر از مردم آمریکا را مبتلا کرده است. یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که ابتلا به هپاتیت B، شانس ابتلا به سرطان کبد را حدود ۱۰۰ برابر نسبت به افراد غیرمبتلا بالاتر می‌برد. این ویروس‌ها از طریق تماس با مایعات آلوده بدن فرد بیمار، قابل انتقال از فردی به فرد دیگر هستند. بنابراین، ویروس‌های هپاتیت B و C می‌توانند با کارهایی مانند استفاده از سوزن مشترک برای تزریق مواد مخدر و رابطه جنسی محافظت‌نشده، به افراد دیگر منتقل شوند. متخصصان می‌گویند که پرهیز از رفتارهای پُرخطر، بهترین راه برای پیشگیری از ابتلا به سرطان کبد است. امروزه واکسن‌های مخصوص هپاتیت B نیز در دسترس قرار دارند. اگر به هر کدام از این عفونت‌ها مبتلا شوید، روش‌های درمانی مشخصی برای کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد وجود دارند. بنابراین، شناسایی اولین نشانه‌ها می‌تواند مانع از ابتلا به سرطان شود.

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *