افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

هشدار این گونه آبریزش بینی خطرناک است

هشدار این گونه آبریزش بینی خطرناک است

آب‌ریزش یکی از نشانه‌های شایع آلرژی است، اما اگر آب تنها از یکی از حفره‌های بینی شما سرریز می‌شود، بعید است به آلرژی دچار باشید. آب‌ریزش از یک حفره بینی، می‌تواند نشانه نشت مایع مغزی نخاعی باشد.

 

 

گرده‌های ریزی که در هوا چرخ می‌زنند و از دیدتان پنهان می‌مانند، غباری که جاروبرقی در خانه به پا می‌کند و بوی عطر محبوبتان که این روزها به ریه‌های شما نمی‌سازد، همه باعث شدت گرفتن سرفه، آب‌ریزش بینی و گرفتگی صدای شما می‌شوند. آلرژی فصلی مشکل شایعی است که در اغلب موارد بدون نیاز به مصرف آنتی‌بیوتیک و با مصرف داروهای ضدآلرژی یا درمان‌های مربوط به آسیب تسکین پیدا می‌کند.

اگر شما هم سرفه، خس‌خس سینه، التهاب گوش و آب‌ریزش بینی را به شکلی آزاردهنده تجربه می‌کنید، بعید نیست به آلرژی فصلی دچار شده باشید؛ اما در صورت مشاهده نشانه‌هایی که در ادامه می‌آوریم، باید نشانه‌های شبیه آلرژی را جدی‌تر بگیرید و فورا در مورد این مشکلات با متخصصان صحبت کنید.

آبریزش از یک حفره بینی
آب‌ریزش یکی از نشانه‌های شایع آلرژی است، اما اگر آب تنها از یکی از حفره‌های بینی شما سرریز می‌شود، بعید است به آلرژی دچار باشید. آب‌ریزش از یک حفره بینی، می‌تواند نشانه نشت مایع مغزی نخاعی باشد. یک پرده نازک سینوس‌های شما را از قسمت‌هایی از مغز که مایع مغزی نخاعی در آن جریان دارد جدا می‌کند. اگر یک سوراخ در این صفحه ایجاد شود، مایع از راه آن نشت می‌کند و از بینی شما بیرون می‌آید. البته بیرون آمدن مایع به‌خودی‌خود خطرساز نیست؛ بلکه سوراخ شدن پرده میان سینوس و این مایع است که دردسرساز است. چراکه به‌مرور زمان، این حفره می‌تواند بزرگ‌تر شود و زمینه را برای عفونت مغز و تهدید جان شما فراهم کند.

آب بینی سبز
اگر نشانه‌هایی که خودتان آنها را به آلرژی ربط داده‌اید، همراه با درد زیر چشم، پیشانی یا گونه بروز کرده‌اند و ترشحات بینی‌تان تقریبا سبزرنگ هستند، احتمالا به نوعی عفونت دچار شده‌اید و چاره‌ای جز مصرف یک دوره آنتی‌بیوتیک ندارید. اگر مایعاتی که از بینی شما بیرون می‌آیند بی‌رنگ نیستند، حتما مشکلتان را با متخصصان در میان بگذارید.

مصرف دارو
نشانه‌های گفته‌شده، همیشه از آلرژی خبر نمی‌دهند. مصرف برخی داروها هم می‌تواند علائمی شبیه حساسیت فصلی را ایجاد کند. داروهای قلبی، یا داروهای ضدبارداری، در برخی از افراد نشانه‌هایی شبیه به آلرژی، به‌ویژه آب‌ریزش بینی را ایجاد می‌کنند.

انسداد بینی
آلرژی شاید باعث تورم در ناحیه بینی و سخت شدن تنفس شما شود، اما به‌هیچ‌عنوان بر قدرت بویایی شما تاثیر نمی‌گذارد. اگر این روزها بوی غذایی که می‌پزید را به‌خوبی احساس نمی‌کنید، سراغ متخصصان گوش، حلق و بینی بروید. شاید به پولیپ بینی دچار شده باشید و برای خلاص شدن از این گرفتگی، به عمل جراحی نیاز داشته باشید.

کهیر مزمن
افرادی که روی پوستشان مدام کهیر می‌زند، تصور می‌کنند به آلرژی دچار شده‌اند. اما کهیرها اگر بیشتر از شش هفته روی پوستتان ماندگار شوند، قطعا ناشی از آلرژی نیستند و می‌توانند از نوعی اختلال در سیستم ایمنی بدن شما خبر بدهند.

 

منبع : الو دکتر

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *